Monday, July 13, 2015

Penawar kencing manis

Assalamualaikum semua :)

Beberapa bulan lepas, saya dapat tahu yang suami kepada jiran yang juga sepupu Mak di kampung meninggal dunia selepas pembedahan kaki. Saya terkejut sebab setahu saya pembedahan tu simple je. Kemudian baru Mak bagitau yang arwah tu ada masalah kencing manis yang serius. Lebih serius sebab dia enggan ke hospital, tak pernah check up, tak pernah makan ubat. Pembedahan kaki tu pun disebabkan oleh luka yang tak sembuh- sembuh. Dalam pada masa yang sama arwah dah pun ada komplikasi jantung rupanya.

Dua minggu lepas saya balik kampung, saya bertanya kepada Mak, samada sepupunya itu ada penyakit serius tak sebab nampak tak sihat. Mak kata tak ada. Saya tanya lagi, tak ada ke, tak pernah check?? Haih macam tu lah sebenarnya ramai yang takut nak pergi check up, end up tak tau apa penyakit yang dah berkampung dalam badan.

Tahu tak yang kencing manis ni TIDAK MENYEBABKAN KEMATIAN? Tetapi komplikasi akibat kencing manis memang akan membawa maut. Saya teringat arwah bapa mertua abang saya yang juga ada penyakit kencing manis. Satu hari arwah telah kemalangan yang serius. Tapi doctor tak boleh buat apa- apa pembedahan lanjut kerana terlalu banyak kompilkasi jantung, buah pinggang sekiranya pembedahan dilakukan. Akhirnya kecederaan yang tidak boleh dirawat itu membawa kematian.

Lazimnya masyarakat kita akan mencari penawar kencing manis, apabila bacaan gula sudah pun tinggi dan tidak lagi boleh dikawal dengan sekadar diet. Kebanyakan orang terpaksa juga mengambil ubat untuk mengawal, tetapi adakalanya ubat saja tidak mencukupi sekiranya kandungan resveratrol dalam diet seharian tidak mencukupi.

Untuk mendapatkan jumlah resveratrol yang cukup, sudah tentulah kita perlu cari supplement seperti Vivix Shaklee. Ia diperbuat daripada empat bahan utama yang mengandungi kandungan resveratrol iaitu anggur muscadine, purple carrot, japanese knotweed dan elderberry.

Badan yang sudah dilanda diabetes sudah tidak lagi sensitif dengan insulin (atau dikenali sebagai rintangan insulin).  Resveratrol inilah yang membantu meningkatkan sensitiviti badan terhadap insulin. Sebab itulah pengambilan Vivix memberi kesan yang sangat baik kepada bacaan gula dalam darah pesakit diabetes dan berupaya menghalang daripada mereka dapat komplikasi penyakit- penyakit lain pula.

Jika anda masih mencari- cari penawar kencing manis, dan sudah buntu mencari jalan untuk mengawal kadar gula yang susah  nak turun walaupun dah jaga makan, anda mesti consider untuk mula mengambil Vivix setiap hari. Sebab bila dah ada kencing manis, pesakit mesti tau apa perlu ada dalam diet seharian seperti kandungan resveratrol selain mengawal pengambilan gula dalam makanan.

Berita baik, bulan ini ada promosi Vivix, anda boleh dapatkan harga yang lebih berbaloi untuk setiap botol yang anda beli. Tapi kena cepat yer, sebulan je promo ni. Kalau nak beli stok pun good idea sebelum harga kembali seperti biasa. Sebulan je tau promo ni.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...