Monday, July 6, 2015

Luka bersalin Caesarean sembuh segera

Assalamualaikum semua :) 
Bila kita bersalin secara pembedahan ataupun Caesarean ni, proses pemulihan sangat penting bermula hari pertama, kerana itulah masa kita perlu menghasilkan susu untuk bayi, dan perlu menyesuaikan diri dengan proses penyusuan dan juga penjagaan bayi baru lahir. 
Kalau berdiri pun tak mampu, bagaimana nak uruskan diri dan bayi? 
Pengalaman 3 kali bersalin melalui pembedahan Caesarean membolehkan saya membuat perbandingan kali pertama, kedua dan ketiga. 
Anak pertama: Satu minggu baru boleh berjalan sendiri, itupun menapak satu per satu, kura- kura lagi laju. Dua minggu belum boleh uruskan bayi. Semua dibantu keluarga. Ketika ini tidak mengamalkan apa- apa supplement selepas bersalin. 
Anak kedua: Satu minggu dah boleh berjalan dan uruskan diri sendiri. Selepas dua minggu sudah boleh mandikan bayi sendiri. Ketika ini saya mengambil beberapa jenis supplement Shaklee seperti Vita-lea, B- Complex, Zinc Complex dan Vitamin C. 
Anak ketiga: Hari ketiga dah boleh berjalan sendiri. Minggu pertama dah uruskan diri sendiri dan bayi. Hari ke-4 kembali ke hopsital kerana bayi jaundice. Uruskan bayi di hospital sendirian. 
Memang lain rasanya bila saya amalkan Vivix sejurus selepas bersalin. Proses penyembuhan lebih pantas, hari kedua, plaster dibuka dan tempat pembedahan ternyata telah kering. 


Anda punya pengalaman luka bersalin Caesarean yang lambat sembuh sebelum ini? Mungkin Vivix boleh membantu. 
Hubungi saya, dan jangan lupa minta diskaun menarik, hanya untuk bulan Julai ini saja! Oh lagi satu, ada free delivery tau smile emoticon

Puteri Yusof
016- 344 7727
Kuala Lumpur 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...