Friday, June 19, 2015

Kulit kering selepas bersalin

Assalamualaikum semua :)

Sejak lepas bersalin ni, bila nak senyum je terasa macam merekah, kering sangat kulit muka. Haaa over sangat la rasa merekah, tapi memang rasa keringgggg muka. Dan sapu moisturizer pun tak cukup, terasa sampai ke dalam kulit gitu kekeringan melanda. Hormon still tak betul lah ni :p

Tambah lagi now musim panas, walaupun saya masih berpantang dan still tak boleh puasa, walaupun dah minum air, still kulit rasa kesat semacam. Aiyoh ni yang buat saya rinduuuuu nak makan balik Collagen Powder tu. Dah stop lama sejak pregnant, memang rasa la kelainan pada kulit. Kalau tak, memang moist je muka, especially bila bangun pagi, walaupun tido dalam aircond. Kena tunggu 3-4 bulan lagi la, biar Adeena besar sikit. Itupun kalau Adeena OK la, sebab saya breastfeed fully. Kalau Adeena tak sesuai, uhuk kena lah cari alternative lain, macam vitamin C, Vivix, omega guard (bagus ni utk moist kulit), GLA Complex (regulate hormon yang huru hara!). Oh baru baca kat blog mentor saya, kena apply Nutriwhite Essence katanya! Selori la barang kena guna ni haha!

Beberapa hari ni saya asyik berangan! Berangan pasal nak overhaul badan kihkihkih! Bila tengok perut macam kantung kangaroo ni, rasa nak pegi buat tummy tuck. Bila tengok stretch marks rasa nak pegi buat laser treatment. Haih nampak sangat bosan tak keluar rumah, otak je keluar kotak merayap macam- macam nak buat haha!

Dalam sedap berangan, tiba- tiba Adam cakap, "Geram la tengok Mama ni, TEMBAM!"

Haaaa nanges...!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...