Wednesday, June 10, 2015

10 sebab mulakan bisnes anda hari ini!

Assalamualaikum semua :)


Saya tersenyum melihat poster ini, terasa puas melihat 10 impian yang telah saya kecapi bersama- sama Shaklee. Dalam masa 3 tahun, memang berbaloi masa, tenaga dan jiwa yang saya dedikasikan untuk bisnes ini. Saya akan cuba terangkan satu persatu di bawah ini.

1- Hidup lebih sihat 

Alhamdulillah, perubahan diri dan keluarga dari segi kesihatan paling bermakna. Apa guna harta benda, kalau badan tak sihat. Paling menggembirakan saya, sudah tentunya bila suami berhenti merokok, dan masih bertahan sehingga kini dengan bantuan supplement Shaklee. Berhenti merokok memerlukan azam yang tinggi (Shaklee pun tak boleh tolong bab azam ni), tapi untuk bertahan, kami sangat berterima kasih dengan bantuan supplement setiap hari.

2- Jadi bos sendiri dan bina empayar bisnes 

Dah 2 tahun kami bekerja dari rumah saja, takde ofis, tak perlu mengadap bos. Kami tentukan target bulanan, kami tentukan aktiviti harian bagi memastikan target dapat dicapai. Dalam masa 3 tahun kami mengumpul lebih 1000 downlines dalam group Puteri and Friends, dan merencana pelbagai aktiviti dan cara supaya empayar bisnes boleh dikembangkan dan dipertahankan.

3- Gaya hidup pilihan sendiri

Gaya hidup kami sekarang simple sangat! Pagi- pagi hantar anak sekolah, sambung buat kerja di rumah, prepare lunch, ambik anak. Kemudian setel lunch dan solat dan berehat. Ada masa saya akan sambung kerja, atau join anak- anak melepak. Kadang- kadang kami shopping, tapi yang best sebelum jem make sure balik cepat2. Tu lah hari- hari gaya kami. Now dah ada new baby, kena lagi fleksibel ikut gaya baby pulak. Apa pun boleh sebab kita lah bosssssss...

4- Percutian 5 bintang, PERCUMA! 

Kalau orang lain bekerja keras, menabung (atau swipe credit card) untuk percutian tahunan, kami pulak setiap tahun boleh pilih. Nak bercuti luar negara ke dalam negara? Atau dua- dua? Nak pegi berdua ke nak bawak anak? Pun boleh pilih. Yang penting kena kerja keras, cukup points, angkut semua pergi bercuti. Bawak badan je, duit poket pun Shaklee bagi sepanjang percutian. Setel...!

5- Masa lebih banyak dengan orang tersayang

Bukan saja anak- anak kini membesar depan mata, nak balik kampung jenguk parents pun takde isu cuti atau masa. In Sha Allah boleh balik every month. Kebetulan mertua saya pun di KL, kadang- kadang lepas hantar anak sekolah, kami singgah breakfast di rumah mertua. Fleksi sangat. Kadang- kadang ambik diaorang bawak window shopping tengah- tengah hari haha. Banyak benda impromptu sebab kita ada masa.

6- Kecapi impian 

Impian asal saya dengan Shaklee ialah nak bekerja di rumah sebelum anak sulung masuk sekolah rendah. Alhamdulillah, Allah bagi peluang lebih awal. Masa anak umur 4 tahun dah boleh bekerja dari rumah. Kemudian ada la lain- lain impian kecil dan besar. Ada yang dah dapat, ada yang dalam progress. Alhamdulillah.

7- Retire young, retire rich

Yang ni belum sepenuhnya. Belum lagi mengecapai passive income 100%, yang mana saya boleh lepak je duit masuk haaha! Masih lagi tahap berusaha keras, bekerja hari- hari, tapi dalam masa yang fleksibel. Belum boleh pencen. Belum kaya raya, tapi Alhamdulillah lebih baik keadaan kewangan berbanding waktu makan gaji dulu.

8- Dapat  beri inspirasi kepada lebih ramai orang untuk jadi sihat dan bina kehidupan yang lebih baik 

Sekarang ni group kami Puteri and Friends dah ada lebih 1000 orang. Bermakna dalam masa 3 tahun ramai dah percaya dan mahu bersama- sama kami untuk jadi lebih sihat, dan bina kehidupan yang lebih baik dengan Shaklee. Ada dekat 200 orang leaders dalam group ni bermakna mereka dah mengecapi income sekurang- kurangnya RM1000 setiap bulan dengan bisnes ini. Ini peluang untuk jadi lebih sihat, di samping bina income yang lebih baik. Kalau kerja makan gaji, kerja saja la, sihat ke tidak, bukan sebahagian daripada pakej yang ditawarkan, betul tak?

9- Tiada lagi gaya hidup yang stress dan memenatkan (tanpa tujuan)

No more traffic jammed, no more crowded LRT going to work and coming home. No more morning rush to send the kids to babysitter. No more BOSS! Rasa sangat bertuah!

10- Unlimited income

Bila kita faham apa yang Shaklee tawarkan dalam bentuk sumber cash bulanan, memang terbukak mata dengan peluang unlimited income. Dengan syarat kita rajin berusaha, sentiasa menambah ilmu dan berani menghadapi cabaran. Nak kaya, nak senang, of course bukan senang.

Anda mahu 10 perkara ini? Saya boleh ajar dan jadi mentor bisnes Shaklee anda :)

Puteri Yusof
016- 344 7727
Kuala Lumpur

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...