Thursday, January 29, 2015

Hidup dengan slipped disc

Assalamualaikum semua :)

Seminggu lepas saya asyik terkenang sahabat saya nak sorang ni, ada sebab kenapa saya terkenang. Pertamanya saya baru tersedar yang dia dah bertahun juga hidup dengan slipped disc dan saya tidak pernah begitu ambil tahu dan bertanya sungguh- sungguh tentang kondisi dia. Padahal kami selalu berjumpa, tapi lebih bergossip hal- hal lain haha! Apatah lagi dia nampak sihat je pun, elok je melaram, manis anggun hehehe kembang dah kena puji. Itu semua alasan lah kan, padahal kawan sakit, kita tak tau pun!


Anyway, saya ajak dia berjumpa, dan saya memang merancang nak korek habis cerita slipped disc dia ni. I told her I feel bad I never really ask. Possibly jugak sebab dah seringkali sangat dengar pasal slipped disc ni, very very common. Jadi semalam lama kami berborak tentang apa yang dia lalui sejak muka diagnosed dengan slipped disc, makan steroid, berat badan bertambah, tak boleh buat kerja rumah dan macam- macam lagi. Dan yang paling entah apa- apa saya ni kan, masa dia mula consume supplement Shaklee, dia ada ambil Vitamin E dan GLA Complex. Kesan glowing kulit dia tu pulak yang paling saya ingat. Bab slipped disc tak pernah ku tanya! Punyalah pandai sahabat saya menyimpan derita (tajuk lagu sangat hehehe)!

Rupa- rupanya dia sendiri bereksperimen dengan supplement Shaklee. Dia mencuba satu persatu, dan memerhati perubahan pada slip disc, apa yang buat dia rasa lebih sihat, apa aktiviti yang kembali boleh dibuat dan bagaimana dia mengawal rasa sakit yang adakalanya datang tiba- tiba. Dan tidak semua supplement yang dia cuba dapat dirasakan kesan kepada slipped disc yang dialaminya. Dalam pencarian yang tidak habis- habis, dia akhirnya menemui supplement paling memberi kelebihan kepada keadaan sekarang. Katanya, slip disc tak boleh diubati tapi kita kena belajar hidup dengan kecederaan tersebut, supaya kehidupan seharian tidak terjejas.

Kalau anda ada masalah serupa dan ingin bertukar pandangan dengan sahabat saya, boleh jenguk BLOG ni, dan hubungi beliau. Bukan saja kisah slip disc, tapi dia juga boleh consult senaman yang sesuai, diet yang paling baik dan bagaimana menangani masalah ini seharian.

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

1 comment:

mamabeauty said...

terharu ahkak.. *hugs tight*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...