Friday, January 2, 2015

Azam tahun baru Kevin Zahri

Assalamualaikum semua :)

Malam tahun baru, saya tidur awal, ada mixed feelings, at personal level ada banyak yang belum dicapai dengan baik, dan dengan kejadian banjir seluruh negara dan tragedi Air Asia QZ 8501 ternyata memberi kesan kepada keadaan emosi dan minda. Bila saya reflek apa yang berlaku sepanjang 2014, saya berpuas hati dengan segala macam benda yang saya pelajari, terutama tentang bisnes kami. Dan pastinya lessons ini datang dengan harganya sekali. Ianya "priceless". Tiada tandingan.

Saya tidak biasa buat azam tahun baru, sebab saya memang jenis kalau nak buat, saya tak tunggu tahun depan, bulan depan, esok, lusa. Straight to the planning, and start immediately, terutamanya yang melibatkan self improvement. Nak bangun awal, nak solat dhuha, nak mengaji lebih, nak menulis, nak membaca -- kena renew hari- hari. Pada pendapat saya, kalau nak buat kerja- kerja fizikal, pakai tenaga, pakai otak, kena cuci dulu hati. Hati kena dilembutkan, kena dipujuk, supaya rajin, supaya konsisten, supaya cekal. Kalau pun plan cantik tersusun, kalau hati tak kuat, plan tinggal plan, saban tahun.

Salah satu usaha menguatkan hati, termasuklah baca Al-Quran daily. Pagi tadi, saya nampak update Kevin Zahri, yang sangat- sangat inspiring and humbling. Apa kata kita join azam yang sama?



HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com untuk mengetahui peluang menjana pendapatan di rumah. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...