Wednesday, December 24, 2014

Anda mahu percutian percuma 5 bintang?

Assalamualaikum semua,

Hujung- hujung tahun ni memang penuh la timeline Facebook dengan pelbagai gaya kawan- kawan pegi holiday. Kalau tak dalam negara, nun luar negara. Kita pun tumpang teringin juga haha. Tahun ni apa pun plan nak holiday, dekat ke jauh, terbengkalai dengan keadaan kesihatan saya yang tak berapa menentu beberapa bulan lepas. Now dah ok, tapi dah nak prepare anak- anak bersekolah pula. Takpelah, boleh postpone bila- bila sebab kamu tak payah tunggu nak apply cuti dan lain- lain. Bagus juga anak- anak masih tadika, takla pening nak tunggu cuti sekolah. Hazab bebeno pegi holiday time cuti sekolah, ramaiiiiii orang di mana- mana.

Pada saat ini juga, ada trip ke Istanbul & Umrah, disertai oleh qualifiers dan business leaders Shaklee, yang layak untuk cycle lepas. Kebanyakannya ibubapa leaders, yang diberi hadiah oleh anak- anak untuk menikmati percutian 5 bintang bersama Shaklee dan menunaikan umrah pula. Bila tengok gambar- gambar yang di-share di Facebook, terharu rasa hati. Seronok benar parents diaorang.

Gambar kredit Master Sue & suami. TQ Sue!




Walaupun saya dah mengecapi kebebasan masa bekerja, tapi saya belum lagi merasai kebebasan kewangan sebenar, terutaman bab- bab berlibur hehe. Masih banyak perlu saya manage, untuk memastikan yang utama, diutamakan. Baru nak belajar menabung untuk tujuan travel dan berhibur, jadi tabung pun belum penuh, kena belajar tentang delayed gratification.

Tapi yang saya suka, bermula tahun lepas, saya tahu, pasti saya boleh dapat percutian percuma, samada saya seorang, atau dengan suami. Tahun 2013, saya seorang layak ke Kota Kinabalu, menginap di Sutera Harbour Resort. Tahun 2014, kami berdua ke Long Beach & Sans Francisco selama 2 minggu. Sebelum tu layak juga bermalam di Sunway Resort semasa National Conference. Sangat bermakna untuk kami yang bukan mewah boleh berholiday dan ber-check in hotel selalu macam orang lain hehehe.

Bukan sekadar percutian, tapi persiapan yang Shaklee sediakan untuk ahli rombongan juga sangat mengujakan. Luggage, jacket etc semua siap sedia. Semasa trip, layanan 5 bintang, hotel pun 5 bintang. Rombongan umrah kali ini menginap di Hilton, Mekah. Untuk trip ke USA di San Francisco, menginap di Marriot, di Long Beach menginap di Hilton juga. Setiap hari balik je dari jalan- jalan, mesti ada goodies, surprise dalam bilik, cantik tersusun. Special sangat.

Kalau kami nak, setiap tahun, kami tak payah fikir dah tentang holiday. Ikut saja holiday setahun sekali dengan Shaklee, yang memang confirm special dan 5 bintang. Tapi sudah tentulah kita pun ada impian holiday masing- masing. Jadi suami saya cadangkan, every year kita pergi umrah dengan Shaklee, bergilir dengan parents. Holiday yang lain- lain, kita rancangan sendiri. Bagus jugak tu, umrah dah setel, tak payah fikir budget dan lain- lain. Plan untuk Haji pulak.

Tahun 2015, saya dah merancang dengan BFF saya, Aishah, kami nak celebrate birthday sambil touring Australia. Kebetulan kami berdua lahir dalam bulan October, jadi memang excited bila dapat berangan dan merancang dengan best friend sendiri. Anak- anak kami pun dah jadi kawan baik, suami pun dah kenal lama, jadi takde kekok nak travel sama- sama.

Kalau mahu holiday percuma 5 bintang, saya boleh beri tunjuk ajar. Melalui bisnes Shaklee, bukan saja holiday untuk anda, tapi juga boleh dikongsi dengan suami, dan ibubapa anda juga. Dan kalau mahu menambah tabungan holiday sedia ada, saya juga boleh bantu, dengan syarat anda mahu :) Nak tau lagi lanjut, boleh hubungi saya tentang Projek #6bulan6ribu ni.



Tapi, nak tau jugak, apa impian holiday anda tahun depan? Jom lah share :)

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com untuk mengetahui peluang menjana pendapatan di rumah. 

1 comment:

Sumie said...

Wahh! Memang seronok kalo dapat touring dgn org tersayang. Mcm kite, plan tahun depan makesure abah dapat pergi haji dgn aman. Lps tu, insyaAllah nak pastikan ke England after abah selamat sampai. Semoga perancangan dan perjalanan kita dimudahkan dan diberkati hendaknye :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...