Wednesday, July 16, 2014

Cuci bag Longchamp dengan Basic H

Assalamualaikum semua,

Nak cerita tentang satu bad habit saya. Saya tak gemar nak bersihkan apa- apa benda yang dah kena kotoran yang payah nak sental, macam marker pen ke, minyak ke, darah ke, anything la yang memerlukan saya ambik masa lama nak sental, nak bersih. Selalunya barang atau kain baju yang dah kena stain degil, ku simpan je, atau kekadang lagi buruk perangai, ku buang! Hilang dari pandangan, hilang sakit hati, macam tu la lebih kurang slogan haha!

Sama jugak dengan satu bag Longchamp ni. Pakai dalam 3-4 bulan, lepas tu makin kotor, makin kotor. One day, terseret tepi tiang di parking lot, dah la sememeh cat putih pulak melekat. Bosan betul, saya punggah semua barang dalam bag tu, tukar bag lain. Pastu ambik bag kotor, sangkut belakang pintu, GONE! Buruk kan tabiat camni.

Lama jugak disimpan belakang pintu tu, saya pun dah beli bag Longchamp baru, tapi tetap la teringat bag tu sebab suka pakai Longchamp ni besar, semua boleh sumbat, saya suka. Jadi, lepas ku Google ramai juga yang cuci bag guna Basic H, jadi saya pun cuba jugak la. Bukan susah pun kan. Balik kampung baru- baru ni, sementara petang takde apa nak buat, saya pun memulakan aktiviti sental Longchamp dengan Basic H.



Inilah rupa bag tu, entah apa- apa la kekotoran sebab memang bila masuk kereta je ku campak kat bawah tu. Heret sana, seret sini. Saya pernah terbaca, handbag actually lagi banyak kuman dari toilet tau, sebab entah ke mana- mana je kita bawak. Maybe kajian tu dibuat berdasarkan tabiat perempuan macam saya ni la hahaha! 


Caranya mudah saja, guna berus gigi, kemudian letak Basic H pada berus gigi, dan mulakan memberus. Tak perlu basahkan bag tu la, basahkan brush je cukup. Dan berus gigi tu cari la berus gigi lama ke, apa ke. Saya guna berus gigi hotel yang banyak kami angkut bawak balik :p 


Lepas tu, lap dengan towel bersih, nampak tu bersih suci murni terus! 


 Aha ni gambar lepas dah kering sikit bag tu. Oh gambar- gambar ni takde filter ke apa tau, ni original punya gambar. jadi memang terbukti bersih kan haha! Jadi sekarang ni tak perlu la nak campak belakang pintu dah bag yang kotor tu, boleh sental sekejap je, tak sampai pun setengah jam. 

Harga Basic H ni sangat la murah, cuma RM46 saja, untuk pelbagai kegunaan. Setakat ni yang paling saya suka guna nak menyental la, memang terbaik. Ok now, tak payah simpan lagi bag kotor tu, jom sental. 

ORDER SINI! 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...