Monday, May 26, 2014

Shaklee business, family business

Assalamualaikum semua :)

Fuh! Weekend baru ni memang la sangat busy, tapi sangat well spent. How was yours?

Pagi Sabtu kami ke Young Ambassadors untuk Gym's Day. Dah sebulan lebih Adam berlatih untuk Gym's Day, dan macam- macam lagu dia nyanyi sekarang ni, latihan untuk gym's day lah tu. Tapi setiap kali kami pergi ambil dia kat sekolah, mesti teacher bagitau, Adam tanak join pun latihan. Hmmm...saya pun takde la berharap sangat dapat tengok Adam beraksi. Walaupun bab nyanyian memang tip top.


Seperti yang dijangka, memang lah dia tak join langsung! Duduk atas riba, merengek, siap menangis.Adoi! But we had so much fun watching the other kids, so much talent and confident! Takpe lah Adam, next time cuba lagi ok. Dan seperti yang saya jangka, bila balik rumah, ewah bukan main dia show off lagi. Pemalu agaknya :p

Lepas tu kami ke Ours Cafe, tempat berlangsungnya Start Bright Series bulan ini. Ini kali kedua kami kami buat di cafe, milik kawan saya. Saya memang suka semua food kat cafe ni, dan dah bertahun makan macam- macam hasil tangan dia. Semua sedaplah senang cerita haha! Biasanya bila buat kelas di cafe, saya ajak peserta makan- makan dulu, pukul 3 baru kami start. Maklumlah, ada yang tak sempat lunch lagi, ada yang tak jumpa tempat dan lain2. So santai- santai saja.

Kali ini kelas Start Bright memang kami fokus untuk beginners, jadi saya dan suami cuba sedaya upaya kami untuk beri penjelasan terbaik kepada mereka. Bagaimana nak mula, apa yang kena dibuat, apa komitmen kena ada, dan bagaimana nak jana income at least RM1000 sebelum hujung tahun ini. Saya terharu dengan komitmen mereka semua, ada leader kami, Ixana, yang datang jauh dari Pagoh! Itulah komitmen namanya. Alhamdulillah.


Bila saya dah mulakan kelas dan coaching secara tersusun, memang terbukti saya sangat enjoy mengajar dan membimbing. Saya suka lihat bagaimana anak buah saya dapat berbincang tentang idea dan sama- sama mencari jalan terbaik untuk melaksanakannya. Saya belajar lebih banyak bila saya lebih banyak mengajar.

Hari Ahad pula saya ke Shaklee Home Office, untuk collect barang2 untuk National Conference. Kami layak untuk menginap di Sunway Resort & Spa bermula 7 Jun sehingga 9 Jun. Ada pelbagai aktiviti disediakan termasuklah Glitter Nite dinner, team building, dan mandi manda sampai kecut di Sunway Lagoon. Tahun ni sangat special sebab kami layak untuk Mak & Abah sekali. Adik saya, layak 1 tiket, jadi dia beri pada mak saya. Saya pula ada point yang cukup untuk bagi 1 tiket untuk Abah. Alhamdulillah! Tahun lepas, saya dapat tiket untuk seorang saja! Semalam saya collect 5 bag untuk semua, sekotak besar Shaklee bagi saya haha puas hati!



Sempat juga saya beli 2 pasang kasut di Empire untuk pakai masa NC nanti. Lepas tu beli sepasang jacket tak tau nak pakai bila haha sampai Aliyah merungut, "Mana baju Aliyah??" Rilek yer Aliyah, next time ok ehehehe...

Weekend yang menggembirakan, membuatkan saya terkenang 2 tahun lepas, bagaimana saya bermula, dan bagaimana saya sikit demi sikit membina impian. Hari ini impian saya tercapai, bukan saja untuk saya seorang, tapi untuk satu keluarga. Syukur Ya Allah atas rahmat dan kasih sayangMu.

Much love,
Puteri


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...