Tuesday, November 5, 2013

Master Coordinator, milik kami akhirnya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Hampir sebulan saya tidak update blog, hakikatnya secara fizikal tidaklah busy mana, tapi fikiran sangat- sangatlah busy. Memikirkan segala macam action planning untuk group saya Puteri & Friends.

Master Coordinator, milik kami!

Bulan September menyaksikan usaha kami selama 2 tahun dengan bisnes Shaklee, memberi imbuhan yang sangat menakjubkan. Kami akhirnya bergelar Master Coordinator, satu rank idaman bagi semua distributor Shaklee yang serius mahu mengubah kehidupan mereka dan kehidupan orang lain. Saya demam teruk di hari closing, dan Allah beri saya rezeki dalam bentuk persahabatan, dengan bantuan upline saya Alin, saya closing dengan rank baru dan paling atas iaitu Master Coordinator. Dan saya hanya berada di atas katil, berselimut sambil memegang handphone :')

Segalanya berlaku dengan pantas sepanjang bulan October, semangat Master Coordinator ini bukan saja meresap ke dalam jiwa saya, malah berjangkit ke dalam jiwa anak-anak buah dalam PAF. Oktober bulan yang haru biru, apabila Shaklee mula melaksanakan urusan secara online. Sistem online yang baru akan menghadapi segala macam isu, dan kami tidak terkecuali mengharung cabaran tersebut. Shaklee pula dan overwhelmed dengan permintaan yang tinggi terhadap produk, dan tiba- tiba sepertinya seluruh Malaysia mahukan produk Shaklee dan sepertinya seluruh Malaysia mahu berbisnes Shaklee hahaha! Walau bagaimanapun cabaran, kami closing dengan hebat sekali, dengan total sales untuk PAF saja melebih setengah juta ringgit. Kami, yang bukanpun ada latarbelakang sales and marketing, achieved semua ini. Kami telahpun effektif sebagai Master untuk bulan kedua, dan rewardnya sangat manis. Subhanallah! Alhamdulillah!

Ini gambar kami di majlis Master Celebration,
Master Zura dan Malik, di Hotel Prince KL
 
Start Bright Series PAF

Sejak bulan Ogos tahun ini, kami telah menjadualkan Start Bright Series setiap bulan untuk semua ahli PAF. Kelas ini bertujuan memberi gambaran awal dan asas kepada semua ahli baru (dan juga yang lama) tentang halatuju bisnes dan mengapa mereka mesti grab peluang ini. Seperti tajuk training ini, kami mahu ahli2 PAF mula dengan langkah yang jelas dalam bisnes Shaklee ini. Setiap bulan, selain saya & suami, leader- leader lain dalam PAF juga akan turut serta memberi input dalam setiap topik yang ada. Saya seronok mengendalikan training ini, sebab masa inilah saja saya dapat berjumpa face- to face dengan ramai anak buah PAF. Kami lebih banyak berinteraksi dalam Facebook saja, jadi memang excited bila dapat jumpa LIVE! Bulan ini, kami akan ke Penang untuk training yang sama khas untuk orang utara. So excited!!



Alhamdulillah tahun ini, segalanya tentang bisnes Shaklee kami, diberi rezeki yang lebih, bukan sekadar reward kewangan, tapi juga kemunculan sahabat2 yang sanggup bersama- sama susah dan payah, suka dan duka. Reward kesihatan di kalangan kami dan ibubapa kami. Reward masa yang lebih untuk anak- anak yang sedang membesar. Dan reward iman yang sering kami doa supaya semakin meningkat dan tidak diganggu gugat. Alhamdulillah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...