Wednesday, October 9, 2013

Collagen Powder

Tahun lepas, semasa kali pertama Shaklee buat promo Collagen Powder (December 2012) negara kita (read: FB timeline) dibanjiri promosi kolagen rumpai laut. Semua orang nak makan rumpai laut dan semua cuba menjual rumpai laut. Rumpai laut ini murah harganya, sangat versatile (buleh buat puding, kerabu). Ia dipercayai mampu memberi kesan kepada keanjalan kulit dan tubuh, sebagaimana supplement kolagen yang lain.

Tiba- tiba promosi kolagen rumpai laut semakin kurang dan akhirnya lenyap (at least on my timeline), dan saya fikir ianya kesan kepada pendedahan akhbar yang rumpai laut sebenarnya tidak pun mengandungi kolagen.

Sebaliknya kami pula tidak putus-putus menerima order Collagen Powder Shaklee dan semakin banyak testimonial pengguna tersebar di internet sehingga hari ini. Produk ini dibawa masuk dan dilancarkan oleh Shaklee Malaysia pada pertengahan tahun 2012.

Produk premium seperti Collagen Powder Shaklee sebenarnya tidak ada masalah persaingan kerana untuk membandingkan kolagen jenama lain dengan Collagen Powder Shaklee ibarat membandingkan orange dan apple.

Untuk memilih supplement yang baik, anda perlu tahu sumber collagen tersebut dan pilih sumber yang terbaik. Misalnya walaupun tumbuhan ada sumber kolagen ianya adalah dalam jumlah yang sangat minima. Sumber kolagen haiwan adalah yang paling murah dan mudah ditemui tetapi rendah kualitinya. Pilihan terbaik untuk dapatkan tambahan kolagen ialah daripada hidupan laut terutamanya ikan.

Shaklee tidak berkompromi dalam memilih sumber terbaik untuk semua produk keluarannya, dan memilih sisik ikan merah (red snapper) sebagai bahan utama dalam Collagen Powder. Red Snapper punyai sisik yang kuat bagi membolehkan ia survive di laut dalam.

Bagi yang mahukan kualiti dan produk yang selamat dan semulajadi, mereka akan setia dengan Collagen Powder Shaklee. Apatah lagi, para saintis Shaklee telah membuat kajian kesan pengambilan kolagen ini akan kelihatan selepas 8 minggu.

Itu kata saintis, tapi kami pengguna Shaklee Collagen Powder tahu, ianya tak lebih dari 2 minggu.


HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...