Friday, November 8, 2013

Bisnes Shaklee, nampak duit atau nampak peluang?

Shaklee distributor sendiri ramai yang tidak sedar akan peluang ini
Pic: Googled


Masa mula-mula mahu serius bisnes Shaklee (sebelum tu sekadar pengguna tegar), saya tidak nampak besarnya wang dan pendapatan yang boleh saya buat dengan bisnes ni. Saya kurang faham pun dengan maksud cash, car dan convention yang Shaklee offer. 

Saya bukan ada latarbelakang bisnes, tiada ilmu marketing pun. Saya tak pernah tanya berapa ribu income upline saya pun. Malu nak tanya oii, kurang sopan ku rasa (pada masa tu lah!). Lepas tu baru saya tahu dalam MLM memang OK kalau nak tanya income orang lain hahaha! 

Jadi apa yang saya ada pada masa tu ialah keinginan untuk berubah dan mengubah masa depan. Saya nampak peluang bekerja dari rumah, peluang masa dengan anak2 dan keluarga. Saya banyak fokus pada keupayaan bebas memilih. Kes malas pegi kerja la dalam bahasa simplenya haha!


Bila dah jelas peluang car, cash & convention depan mata, saya rembat dan pulun berusaha. Kini walaupun perjalanan membina empayar saya masih jauh, saya sudah mampu tersenyum dan berbangga. Alhamdulillah. 

Puteri 

016- 344 7727

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...