Thursday, April 18, 2013

Work at home mom, BERANI?

Weeee! Hari ni ada sedikit masa yang tenang untuk saya tenang- tenang update blog. Walaupun mata ni letih mengadap computer dari pagi, tapi bila idea datang, jangan ditangguh- tangguh lagi, kena update blog sebelum bersawang dan orang pun takmo lagi singgah :)

So anyway, bulan April berbaki kurang dari 2 minggu, dan Shaklee Malaysia masih lagi menawarkan promosi Nutriferon, beli 6, percuma 1. Setiap pembelian juga layak keahlian percuma dan cash bonus tau. Nutriferon di rumah saya memang item wajib. Kebetulan bulan ni Aliyah & Adam masing- masing batuk dan selesema agak berlarutan, must be because of the weather- kejap panasss sangat, kejap hujan ribut. Saya pun introduce Nutriferon pada dua beradik ni. Wah kemain suka, dah sampai kena sorok pulak. Ini yang seronok bagi supplement pada anak- anak bila diaorang tak sihat, takde masalah nak pegang kaki tangan sumbat ubat lagi dah. Tambah2 si Adam, punya la payah nak makan ubat.

So, jangan malu- malu yer hubungi saya untuk dapatkan Nutriferon pada harga istimewa, bulan ni saja tau. Ok habis iklan dah!

--------------------------------------------------

Cerita business pulak. Kalau pembaca blog ni teliti dan perasan la, saya dah tukar description pada About Me tu. Aha! Yang paling berbeza tu saya tulis, nampak tak - juggling mommyhood & Shaklee business from home! 

This has been my dream since last year, when I realized that Shaklee business can unleash my full potential, not just a business owner but also as a leader (ayat resume tu). And ALHAMDULILLAH, thanks to my sucky job membolehkan saya mengejar impian ini dengan lebih cekal dan bersungguh- sungguh. Ha, bagi yang rasa kerja tu sangat sucky, sila cari distraction lain ye. Kadang- kadang sucky job lah yang kita perlukan supaya kita dapat jadi lebih kreatif mencari alternatif lain. Anyway, of course sucky job saja tak cukup, push factor terpenting bagi saya ialah kebebasan menguruskan kehidupan berkeluarga. Tak perlu saya kongsi dengan lebih details, saya rasa ramai ibu- ibu yang mahukan kebebasan ini. Kita mama- mama pasti faham erti kebebasan ini kan!

Saya teringatkan vision board yang saya buat, beberapa bulan yang lepas. Saya nekad untuk bekerja dari rumah, saya letak gambar WAHM yang bergaya sekali, tersenyum sambil anak yang taat bermain dengan ceria tak ganggu pun mak dia. Hari- hari saya pandang vision board saya, betapa nak sangat saya kebebasan itu. Tambah pula hari- hari Aliyah tanya, "mama cuti ke hari ni?". bila malam pula dia tanya lagi "esok mama kerja tak?". Huiii makan dalam tu hari- hari kena jawab. Thank you for loving my company so much Aliyah :'). Dengan perancangan dan impian dan kesungguhan, bulan Mac saya nekad untuk resign, dengan restu dan keyakinan yang diberi oleh suami. Saya sendiri sudah tentu cuak walaupun saya yakin saya boleh (ayat contradicting, cuak tapi yakin). Thank you suami ehehe!

Bermula bulan June, saya akan jadi WAHM sepenuh masa. Saya belum yakin untuk menguruskan bisnes bersama- sama anak2 di rumah, dan saya beri 2-3 bulan untuk saya sesuaikan diri, menjadualkan semula hidup seharian dan meneruskan misi business saya. Saya masih memerlukan bantuan pengasuh, sehingga saya menyelesaikan beberapa perkara urgent seperti kewajiban mengambil lesen memandu (arrrrgh i hate this part, but i have no choice now)!

It will be a crazy awesome adventure for sure! Doakan saya berjaya ya :)

Sapa berani? Theehehehe! 

Till soon,
Puteri

12 comments:

herny ridzwan said...

good bebeh!

Naluri Ibu said...

Tahniah sista.. insyaAllah satu hari nnt kan ku ikut jejak mu ituew

Unknown said...

Congrats Kak Put,
new journey....seronoknya!

aliyahaznin said...

TQ girls :)) really appreciate your support!

Jamie Zali said...

Adore u la dear.. my dream also to be a WAHM... tapi blom tercapai lagi

Unknown said...

insyaallah.. makin murah rezeki lps ni :)

Anonymous said...

Thanks for the gooԁ wrіteup.
It if truth be told ωas once а leіsure
аccоunt it. Glance complicated tο far addeԁ agreeablе from you!

Вy the way, hοω can wе be in contact?


My web blog ... maquillage pas cher

Anonymous said...

Interеsting blog! Ӏs yоur themе custom made or dіԁ уοu ԁοωnloаԁ it from somewherе?
A theme lіke yourѕ ωith а few ѕimple adjuѕtеments
would really make my blog shіne. Ρleasе let mе know
ωheгe you got yοuг ԁesign.
Kudоs

Visіt my webpage: devis

Anonymous said...

When I inіtіally commentеd I seem to hаve clicκed thе
-Notifу mе when new сomments агe aԁded- chеckboх
and from now on wheneveг a comment iѕ аdded I rеceive 4 emailѕ with thе exact sаme comment.
Is there а meаnѕ you can remove me fгom that serviсe?
Many thanks!

Fеel freе to surf to my homepage: comparatif ssd

Anonymous said...

Wow, this piece of writing is nice, my younger sister is analyzing these kinds
of things, thus I am going to convey her.


my blog; Roland Garros

Anonymous said...

You actually make it seem really easy along with your
presentation however I in finding this matter to be actually something that I believe I'd by no means understand. It sort of feels too complex and very huge for me. I am taking a look ahead for your next submit, I'll try to get the
dangle of it!

Also visit my site; voyance par téléphone

Anonymous said...

Attractive portion of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to assert that I get in fact loved account your weblog posts.

Anyway I will be subscribing for your augment and even
I success you get admission to constantly fast.

Here is my homepage; voyance gratuite

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...