Friday, March 8, 2013

bulan kesihatan tulang

assalam everyone!

saya teringat ada sorang pelajar sekolah menengah dulu, sebaya tapi kami berlainan kelas. terkejut saya masa mula- mula kenal, dia ni takde gigi depan. budak perempuan ya, umur 16-17 tahun masa tu. oh alangkah konfiden nya dia! saya yakin dia mesti malu juga tapi dia tak kesah, selamba 100%. tak pasti apa sebab dia rongak, tapi kesian juga mungkin tak mampu nak buat rawatan dan beli gigi palsu. baby seawal 2 tahun pun boleh kurang sumber kalsium jika tidak minum susu dan diet tidak cukup kalsium. bagi kanak- kanak yang sedang membesar, inilah masa tulang mereka nak berkembang.

keperluan kalsium badan kita ni takkan sama sepanjang hayat malah meningkat terutamanya bagi wanita. bila hamil, semasa menyusukan anak, keperluan kalsium kita sentiasa meningkat. bila tak cukup sumber kalsium daripada makanan, badan akan ambil daripada tulang. sebab tu la kita asyik lenguh2, kebas dan sakit- sakit badan. bila menjelang menopos, adoi lagi la macam- macam.

yang buat saya jatuh hati sangat dengan Ostematrix ialah pengalaman saya semasa berpantang. badan segar bugar bangun setiap 2 jam menyusukan baby, sakit tulang bontot pun hilang (akibat bawak perut besar sangat), dan tiada sembelit! sembelit adalah perkara horror untuk wanita lepas bersalin ya. sangat penting ok Ostematrix ni.

dan ianya bukan calcium/ magnesium semata- mata. ia dilengkapi dengan vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium. sebab itu lepas makan Ostematrix kita akan rasa badan jadi sangat relax. sangat awesome!

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...