Monday, March 18, 2013

bukan ibu yang cool

saya bukan jenis yang cool, tenang dan sabar sangat. kawan- kawan dan keluarga tau sangat la kepala angin saya ni dulu- dulu hahaha! dulu- dulu  ok, sebab sekarang ni ada banyakkkk cool. tapi tapi tapi, saya tetap senang terjejas akibat stress. terjejas maksud saya, badan saya cepat response jika saya stress. yang biasa saya hadapi ialah breakouts dan demam (yang tak berapa demam) dan jugak flu. itu tak termasuk rasa mengantuk yang melampau. kalau stress, saya boleh tidor seharian (masa bujang la, sekarang ni jangan harap ler).

bila dah ada anak- anak kecik pulak, mood saya senang terjejas dengan mood anak- anak. kadang- kadang mood saya pulak lebih- lebih dari diaorang. kesian tau. kesian diaorang seharian mak takde kat rumah pergi kerja, kemudian balik kerja mak jadi rimau. sangat tak bagus. saya masih mencuba memperbaiki keadaan, dan ada masa i am doing great, everyone so happy and chirpy until bedtime. tapi tapi tapi, ada masa mood anak saya yang sulung itu, akan bertukar sekelip mata. tengah happy- happy, then suddenly she said something like "aliyah tanak kawan mama!" "mama jangan kerja esok!". eeeeee...geram! kemudian dia pun entah apa- apa la buat perangai. pelan- pelan belang rimau mama pun muncul. pernah saya berazam tanak lagi tinggikan suara, tapi tapi tapi oh payahnyaaaa....

so you see, b complex helps me to calm down and i am taking my b-complex daily, but that does not mean i am cool 24/7. it is hard when i have to juggle work & family. and like other typical moms, i am ridden with guilt all the time. when i am not scolding them for being naughty, i feel guilty. if i scold them i feel worse. if i bring candies home i feel like bribing them to behave, and if i don't, i feel awful too. aiyayayaya!

do you feel the same too mommies?!

My happy pill ;p
HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...