Thursday, July 5, 2012

vitamin C, kenapa pilih shaklee?

assalamualaikum! minggu ni agak kepenatan kerana baru mula kerja di tempat baru. bukan penat kerana busy, tapi penat membaca dan termenung hehe..masih lagi dalam fasa memerhati dan belajar nak adapt. dah 6 tahun lebih kat tempat yang sama, bila start tempat baru ni, memang lain macam rasa awkward haha!

anyway, bulan ni bulan promosi vitamin C. dalam kebanyakan set kesihatan yang dicadangkan oleh shaklee, memang vitamin C tidak ketinggalan. mana-mana set pun mesti ada vitamin C. maknanya penting sangat lah vitamin C ini untuk badan kita maintain kecergasan dan kesihatan. dan sangat penting untuk kita sihat semula selepas kita sakit atau menjalankan pembedahan dan sebagainya.

rasanya vitamin C memang popular lah, dari kecik mak dah cakap pasal vitamin C. sangat banyak makanan yang ada sumber vitamin C terutama buah- buahan. paling senang nak ingat, mesti lah buah oren kan! vitamin C ni punyalah penting ianya menyumbang kepada kesihatan jantung, kekuatan immune system badan kita, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan pembuluh darah

bukan setakat bagus untuk kulit je sebagaimana yang ramai kita tau kan. saya ingat lagi first time saya jumpa kawan chat saya di KL, akak ni datang dengan few others pompuan2 yang bincang pasal nak cucuk vitamin C. ni kejadian tahun 2006 kot. tercongok la aku kat situ haram tak paham apa kes cucuk vitamin C kt muka hahaha! nak tanya takut katanya peghak pulok kihkihkih.

anyway (lagi), kenapa orang pilih vitamin C shaklee?

satu sebab utama ialah ianya adalah berbentuk sustained- released.

so kenapa bagus sustained released ni??!

sustained- released maksudnya bila kita makan vitamin C ni, ianya tidak direleased sekaligus, sebaliknya ianya dilepaskan sikit- sikit dalam badan selama 5 jam. kenapa nak release sikit- sikit? pasal vitamin C senang termusnah dalam badan, kalau kita sakit pun vitamin C musnah, kena pencemaran pun ianya musnah, kalau kita hisap rokok pun ianya musnah, jadi nak elakkan ianya musnah sekaligus, ianya dilepaskan dalam badan sikit demi sedikit. bila dilepaskan sikit sikit, tak perlulah amek vitamin C dengan kerap, sehari sebiji dah cukup. bagus kan?

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...