Friday, May 18, 2012

kurus dengan lecithin? slow and steady je!

semalam, ada dua orang officemate datang bertanya tentang cara meng-kuruskan badan. nak kata saya confident sangat nak share pasal kebaikan supplement shaklee untuk masalah berat badan pun, tak jugak. sebab utama pasal sejak bersalin adam, berat badan aku sangat terkawal, malah makin turun dan turun. so betul lah breastfeeding tu bagus untuk kawal berat badan? haha tak jugak kalau kalori yang kita ambil lebih dari kalori yang bakar masa breastfeeding!

anyway, saya nak share pasal kawan saya yang ambil lecithin untuk kawal berat badan, dan berusaha nak dapatkan semua berat badan sebelum pregnant. sejak 4 bulan lepas, dia mengamalkan supplement2 asas iaitu vitalea, b-complex, vitamin c dan ESP. disebabkan dia juga breastfeeding, dia ambil alfalfa untuk milkbooster. dia top up lecithin sejak 4 bulan lepas, dan dah lost 4 kilograms so far. walaupun slow and steady je perubahan, ianya sangat menggembirakan kawan saya ni. lagipun dia tak sempat nak bersenam dll, bila kurang 4 kilo tu memang happy la.




pemahaman orang pasal vitamin ni ada pelbagai. ramai yang cakap makan vitamin lagi jd selera makan bertambah. sebenarnya itu salah paham. percayalah, kalau kita jenis sukar kawal makan, tak makan vitamin pun kita tibai semua benda dalam kuantiti yang banyak dan tak fikir. so memang bukan salah vitamin.

kenapa basic vitamins macam vitalea, vitamin c, b-complex penting untuk mereka yang ingin kurangkan berat badan? bila badan dah cukup nutrient, kurang lah sikit craving yang bukan2 pada masa yang bukan2. vitamins juga bantu badan kita "reset" keperluan yang sesuai. selain dari tu, perubahan diet utk kurangkan berat badan juga akan beri kesan pada kita, bila ada cukup zat, takde la terkejut dan terkulai sangat menahan nafsu hahaha!selain itu kita kena paham juga tentang kepentingan detox. detox ni bantu badan kita menyerap nutrient dengan lebih baik, dengan adanya usus yang bersih, sihat dan clear!


so, nak cuba lecithin? hubungi saya yer! 

Puteri,
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com

*produk ini tidak bertujuan merawat dan mencegah penyakit. sila dapatkan nasihat doktor.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...