Monday, March 12, 2012

supplement untuk ibu berpantang

Semua saya tapau! Sungguh2 nak berpantang/ menyusu anak haha!
teringat masa sehari lepas bersalin adam. sekilas dalam hati "isk masa plan nak pregnant, aku lupa pulak horror nya post- operation ni!" ngeh ngeh ngeh! 

saya tak berpeluang untuk bersalin secara normal, untuk kedua- dua anak saya. tak seperti rakan- rakan yang bersalin normal, yang rata- rata dah boleh berjalan on the same day, dan relax je (ye ke rilek haha) 2-3 hari lepas keluar wad. jadi pengalaman saya berpantang berbeza la sedikit. sebab itu bila pregnantkan adam, saya nak set bersalin yang paling baik sebab saya mahukan tenaga tambahan (tambah lagi dah ada aliyah yang masa tu dah 2 tahun 3 bulan). 


supplement yang saya ambil mengandungi vitalea (multivitamin paling best! untuk replenish zat2 dengan kadar yang cukup dan optimum), b-complex (mesti ada untuk handle stress, supaya tak meroyan leha!), vitamin c (tingkatkan immune system badan, elak jatuh sakit pulak masa dalam pantang) dan zinc (untuk sembuhkan luka dalaman dan luaran). 

sangat syok! 

oleh kerana saya plan untuk breastfeeding juga, saya ambil alfalfa, ostematrix (calcium/ magnesium) dan energizing soy protein jugak. saya memang jenis apa2 pun kena lengkap hehehe...so lengkaplah set berpantang bersama- sama set penyusuan. 

memang terbaek y'all! cuba sendiri, baru taww! untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya, 

Puteri
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com

*produk tidak bertujuan merawat, menyembuh dan mencegah penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...