Saturday, December 31, 2011

selamat tahun baru!


alhamdulillah, kita dah sampai ke penghujung 2011. semalam di office, rakan saya seperti merungut "ahhh kejapnya masa berlalu!" saya senyum dan jawab, baguskan?! panjang umur kita, dapat  hidup sampai ke hujung tahun! positive...positive...

memang banyak perkara yang belum selesai jika difikirkan, terutama hal- hal di office. saya buat check list apa yang urgent perlu saya siapkan sebelum kembali bekerja hari selasa depan, dan saya yakin dapat menyiapkannya dalam 2 hari ini. sebentar tadi pun, adam tidur, suami & aliyah pergi beli groceries (patut jadikan aktiviti mingguan mereka, mama tak larat berpusu- pusu di supermarket!), saya dapat menyudahkan 2 perkara berkaitan kerja. apa yang kita perlu sebenarnya (sebagai ibu bekerjaya) ialah pengurusan masa & fokus! satu jam pun cukup kadang- kadang untuk siapkan beberapa perkara.

saya juga bersyukur, saya telah jumpa apa yang saya mahu capai untuk tahun depan sejak bulan November lagi. alhamdulilah, saya tahu landasannya sudah ada, saya perlu berbalik kepada pengurusan masa yang baik dan fokus supaya apa yang saya impikan tercapai.

secara ringkas, ini harapan dan doa saya untuk tahun 2012:

peribadi & keluarga:
1- masa yang lebih berkualiti dengan anak- anak dan suami. drop the laundry (tak penah habis pun laundry ni), play with the kids. that's my new motto!
2- menyediakan ruang belajar & bermain untuk aliyah (tunggu saya update bila projek dah bermula ya)
3- mengepam dengan konsisten, stock up yang lebih dari cukup untuk adam
4- meningkatkan kualiti ibadat
5- berpakaian (dan berbedak) lebih kemas (jangkit azam sorang teman saya ni Angah)

kerjaya:
1- fokus, fokus, fokus
2- guna masa di pejabat dengan lebih berkesan!
3- bimbing anak- anak buah dengan lebih efektif
4- cari ilmu lagi untuk perbaiki skill leadership saya
5- sebarkan aura positif setiap hari!

semoga kita semua dipanjang usia, diberi kesihatan yang baik, dikelilingi orang- orang yang positif sepanjang tahun 2012. semoga kita belajar dan insaf dengan kesilapan yang dilakukan dalam tahun 2011 dan tidak akan mengulanginya lagi.

selamat tahun baru!!

3 comments:

DeLinn said...

yer betol, pengurusan masa yang betul dan efisien. i need that too! pls remind me to manage time wisely and efficiently!

aliyahaznin said...

baik! jgn tension pulak dpt reminder hari2 kt twitter haha!

Anonymous said...

akak suker... part berbedak..dan pengurusan masa.. auwwww ilmiah betul..ekkekee

Ahakak Limah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...