Tuesday, November 8, 2011

Vitalea - iron formula, bekalan dalam pantang yang cool!

seperti yang dijanjikan, saya nak review tentang set bersalin/ dalam pantang yang saya cuba daripada shaklee. saya cuma membeli trial set, kerana saya sendiri tak pasti samada ianya sesuai atau tidak, dan takut perkara yg sama berulang (tak habis guna set bersalin masa anak pertama).

confinement set shaklee mengandungi Vitalea/ Multivitamin, B Complex, Vitamin C dan Zinc. oleh sebab saya juga perlu mengumpul stock yang cukup apabila mula bekerja, saya juga mengambil set breastfeeding. saya akan review kemudian tentang breastfeeding set ini.

vitalea/ multivitamins shaklee mengandungi 12 jenis galian & minerals yang diperlukan oleh badan. yang paling saya concern tentang badan saya semasa pregnant dan juga selepas bersalin ialah kurangnya darah dalam badan. semasa hamil (belum tahu tentang vitalea), doctor bagi saya formula iron tambahan. kemudian selepas bersalin, saya mendapati vitalea lebih sesuai dengan saya. vitalea mengandungi iron yang diperlukan untuk pembentukan sel dan darah. very important for women at childbearing age.

dan sesuai juga dengan saya yang tak suka nak makan organ dalaman atau seafood (natural source untuk tambah darah). kalau nak tau, jika kita kekurangan zat besi, daya konsentrasi boleh terjejas, cepat letih dan lesu. mungkin antara kesan lain pengambilan vitalea semasa dalam pantang, kawan2 yang datang melawat komen "you ni tak macam orang dalam pantang pun!" (sebab saya ketawa riang gembira, cergas je- diaorang expect saya akan terlantar dan terketar2 kot haha).

Disclaimer: Ini adalah pengalaman peribadi saya, mungkin berbeza dengan orang lain. Anda perlu mendapatkan nasihat doktor sekiranya mempunyai sebarang kondisi kesihatan yang serius sebelum mengambil vitamin2 ini. Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut pengalaman saya menggunakan product ini, boleh email puteriyusof@gmail.com


to be continued...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...