Thursday, January 22, 2015

3 perkara anda perlu untuk jana pendapatan tambahan RM6000 dalam 6 bulan

Assalamualaikum semua,

Sebulan lepas, saya menyiapkan proposal Projek 6ribu6bulan, dalam keadaan mabuk hamil hahaha! Tapi kalau dah idea mencurah- curah, mabuk pun boleh pause sekejap. Dalam masa 2 hari saya siapkan proposal tersebut, dan saya share dengan semua downlines yang saya fikir sesuai dan berkemahuan. Proposal ni bukan saja- saja rekaan, bak kata orang pluck numbers from the sky, tapi berdasarkan pengalaman saya sendiri, merintis jalan bermula sebagai Supervisor hingga Coordinator dalam masa 8 bulan, membolehkan saya menikmati bonus lebih daripada RM5000. Ketika itu saya belum begitu pandai, dan lebih kepada strategi jangka pendek. Dan ketika saya belum ada banyak pengalaman membimbing orang lain. Dan semua anak buah saya (direct downlines) kebanyakannya semua kawan- kawan rapat, yang beri 100% kepercayaan kepada saya untuk mengajar mereka. Kiranya masa tu kami harung saja, ada masa menjadi, ada masa tak menjadi, cuba lagi.

Masa berlalu, dan network saya pun dah berkembang dengan lebih dari 1000 orang ahli dalam Puteri & Friends. Saya tak boleh hentam saja, saya mesti sediakan sesuatu untuk mereka, dan juga untuk bakal downlines. Zaman sekarang ni, orang mahukan sebuah plan yang solid, yang logik, dan boleh dilaksanakan dalam time frame yang tidak membebankan. Menggunakan pengalaman yang ada, saya propose 6 bulan, untuk menjana pendapatan tambahan minimum sebanyak RM6000 sebulan.

Antara yang anda perlu ada untuk benar- benar menguasai plan ini ialah:

(1) Komitmen
Komitmennya bukan sedikit, tapi tidak mengambil 100% ruang hidup anda seharian. Tips dan teknik yang dibekalkan, tidak boleh dibuat selang sehari, atau seminggu sehari. Ia melibatkan perubahan sikap, tabiat dan tindakan SETIAP HARI.

(2) Konsisten 
Bak kata orang, untuk tukar tabiat, perlu konsisten 90 hari dan lebih. Sama juga dengan business proposal yang saya cadangkan ini.

(3) Pecutan 
Slow and steady tak semestinya berkesan dalam semua keadaan. Ini benda paling berharga saya belajar sejak berbisnes. Ada ketikanya (banyak ketika sebenarnya) kita mesti meningkatkan daya pecutan, buat semua yang terdaya, cuba semua yang pernah dicadangkan, pantas memilih mana satu yang berkesan, mana satu yang jadi beban. Move move move!


Berminat? Hubungi saya bila- bila masa ya!

Puteri 016- 344 7727 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...