Thursday, December 18, 2014

Suka scented candle? Cuba try Yankee Candle

Assalamualaikum semua :)

Saya suka musim Christmas, sebab ada macam- macam benda menarik yang boleh kita belek dan beli dan yang paling saya suka, masa Christmas lah muncul all the super cute gift things, terutama kalau rajin pegi belek di gerai- gerai sementara di shopping mall. Memang ralit dibuatnya. Memang buat mood nak beli dan beri hadiah kat orang tu membuak- buak. Hebat marketing Christmas ni kan hehehe! Saya teringat rakan saya, seorang Muslim dari Philippines, dia akan wrap nice gift untuk kami masa Hari Raya. Dia kata dah jadi tradisi, mungkin berjangkit dengan tradisi memberi hadiah semasa Christmas di sana. Excited juga dapat hadiah di Hari Raya, maklumlah umur kita dah tak layak duit raya kan haha.

Awal bulan ni, saya ke Bangsar Village, belek punya belek, end up di gerai Yankee Candle. Oh no, memang la satu kelemahan kami suami isteri bab scented candles. Walaupun suamiku luarannya very the rock kangkang, tapi sebenarnya dia penggemar scented candles kihkihkih!

Jadi kami pun mula memilih, pelbagai bau. Ada bau laundry pun, laundry bersih la maksud saya, yang fresh dari ampaian (terutama kalau dibasuh dengan laundry detergent Shaklee huwahuwahuwa). Ada bau lavender (biasa la kan bau ni untuk scented candles), dan kami melekat dengan Island Spa. Bau fresh lemon, serai dan entah apa lagi. Menurut SA Yankee Candle, bau ni khas untuk pasaran Asia saja. Orang putih tak reti kot nak appreciate bau gitu.

Untuk mendapat bau yang nyaman, lepas je buka jar tu, must burn the candle for 2 hours straight. Untuk kegunaan seterusnya, terus ada bau nyaman je. Satu jar yang besar boleh guna selama 85 jam lebih. Ikut berapa kerap kita bakar la kan. Dan ada few special edition untuk Christmas, termasuk jar with nice lamp shade. Gerai tu dah takde lagi di Bangsar Village, tapi boleh check out their small shop di GE Mall, Jalan Ampang. Kami beli scented stick juga untuk kereta. Memang fresh baunya. Harga ada pelbagai ikut saiz dan accessories tambahan. Yang paling besar, macam saiz jar yang kami beli RM100++, adui sorry lupa la exact price. But less than 150. Ada juga pack in few scents, small size. Saya pun nak pergi lagi ke GE Mall untuk check out other scents lagi.

christmas sale, scented candle, work at home
Nyaman bila buat kerja dengan scented candle. Feeling buat kerja di spa haha! 

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com untuk mengetahui peluang menjana pendapatan di rumah. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...