Thursday, February 13, 2014

Master Celebration, behind the scene

Assalamualaikum semua :)

Alhamdulillah, majlis Master Celebration kami telahpun selesai dan menjadi kenangan yang sangat manis sepanjang kami dalam bisnes Shaklee ni. Saya tak boleh sebenarnya nak menggambarkan perasaan saya dengan satu perkataan saja, sebab sehingga hari ini, perasaan saya tu masih lagi bercampur baur, gembira, sebak, terharu dan macam- macam lagi. 

Saya dah biasa pegi Master Celebration Master2 Shaklee yang lain, dan setiap kali itulah saya akan terharu mendengar perjalanan bisnes mereka. Struggle dan susah payah yang mereka lalui tidak jauh berbeza dengan saya. Malah kadang- kadang saya insaf kerana struggle saya mungkin tak sehebat mereka ini. Setiap kali saya pegi MasCel, pasti ada benda baru yang saya belajar dan insafi. 

Majlis ini juga merupakan kesempatan yang sangat baik untuk semua yang melibatkan diri dalam bisnes Shaklee untuk berjumpa dan saling berkongsi pendapat dan idea. Rakan2 saya yang lain, yang datang dari luar KL, ramai yang ambil kesempatan untuk berjumpa dengan anak buah di KL. Sambil memeriahkan majlis, sambil makan- makan, hubungan semakin rapat dan mesra. Terasa macam dalam kenduri keluarga yang besar pun ada! 

PAF Leaders, awesome ladies! 

Dan saya sendiri ada reunion kecil dengan sahabat-sahabat zaman sekolah menengah, zaman universiti. Muncul depan mata, sedangkan selama ini hanya bertanya khabar dalam WhatsApp dan Facebook. Seronoknya MashaAllah!

Semasa kami berbincang untuk speech, saya & Alin setuju untuk beri motivasi kepada anak buah yang hadir. Satu persamaan antara saya & Alin ialah kami tidak begitu pandai dan selesa bercerita hal- hal lampau yang kurang gembira hehehe! Pertama sekali kerana saya ni ratu air mata. Saya tak berani sentuh hal susah payah di awal bisnes kerana ianya boleh melukakan hati dan boleh merosakkan mood! Bayangkan saya tersedu-sedan di depan 4-5 ratus orang dalam dewan tu, oh tidak! 

Happy moment! 
Jadi, saya play safe, dan pilih untuk beri tips dan motivasi. Malam sebelum MasCel saya tidur jam 3 pagi, dan tiba- tiba dapat ilham untuk buat sajak ringkas, meluahkan apa yang saya rasa kepada semua anak buah yang hadir. Menggigil juga menahan perasaan, takut meraung haha! Tapi demi anak buah tersayang, saya harung juga, baca sajak sampai habis. It was tough! 

And there was Master Shareeza and her touching speech, I decided to switch off my mind and not listening to it totally because I was struggling to hold my tears! Masalah bila Master kuat menangis hahaha! After the event, Cery told me, dia tak pernah tengok muka saya sebak sedih happy sekaligus macam tu. Maklumlah selama ni bila jumpa asyik gelak ketawa je, masalah besar mana pun kami cari jalan untuk gelak ketawa dulu hahaha! 

Dan saya tidak berani untuk panjang lebar menyentuh hal mak & abah dan jasa mereka. Nanti tak habis cerita, meraung lagi atas pentas, oh no no! Yang penting saya tahu mereka semua bangga dan bahagia melihat pencapaian kami dalam bisnes Shaklee. Malah dah merancang untuk Mascel adik & kakak saya juga. Kedua-dua mertua saya lihat tersenyum lebar, Ibu bertepuk tangan penuh bangga. Saya bahagia melihat mereka bahagia. It was almost surreal to be able to watch all this from the stage. 

From the beginning, I want the event to celebrate our journey and success, but more importantly we want to celebrate our team’s commitment to the business and to their better future. If people think during the Mascel, it was all about PAF, it’s because IT IS about PAF. It’s about our struggle, our efforts, our sacrifice and our achievement. I would not be the leader I am today, without these special people in my team. 

Tidak ada hari2 yang saya lalui, 
Tanpa ingatan terhadap anda semua, 
Walaupun kadang2 saya kata “suka hati kamulah”
Tentunya dalam hati, tidak lari dari rasa bersalah dan ingin mengubah. 

Hari demi hari, yakinnya saya, tabah dan sabarnya saya ini, 
Kerana ada anda, yang manja, yang banyak tanya, 
Yang selalu tenggelam punca, tak tahu kenapa?

Sering saya terfikir, alangkah bertuahnya saya
Saya seorang, tetapi mendapat rahmat kekuatan ratusan orang dalam Puteri & Friends

Hari ini, hari semangat kita dirai
Hari ini, hari perubahan yang kita nanti
Hari ini, terserlah bukti, falsafah kita direalisasi
Alhamdulillah, pasti lebih baik untuk esok hari.  
Alhamdulillah. Usaha kami membuahkan hasil :) 

Much love, 
Puteri 

7 comments:

Fieda Redzuan said...

Tahniah Master Puteri! Walaupun sy dari group lain, tapi suka baca cerita-cerita master kat sini.. So inspired! :)

Unknown said...

Terbaikkkkk...

aliyahaznin said...

Thank you Fieda, I am honoured :))

Ainul, your time will come sooooon!

mamabeauty said...

hugs tight.. im holding it my tears so many times during that day..

apapun tahniah tuk sekian kali

Mazatul azura said...

First time jenguk blog pu3.. yang penting walaupun master hold the tears, ku jugak dah sok sek.. cam ku plak naik pentas.. huhuhu

DeLinn said...

sebak pulak aku baca. kalo aku ada, harus aku sama tahan air mata. alhamdulillah for your achievement! :-)

aliyahaznin said...

Delinn, TQ for your do'a :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...