Wednesday, February 6, 2013

omega-3 untuk kulit cantik juga?

belek punya belek hal omega guard ni, saya baca satu artikel yang cerita panjang lebar kaitan lemak omega- 3 dengan kesihatan dan kecantikan kulit. wow! terus excited terlebih. masa baca tentang pembuluh darah, kolestrol dan penyakit jantung, jadi seram- seram. so tukar angin sikit, cerita yang lebih gumbira.

saya ringkaskan saja sebab sumber yang saya baca ni sangat la saintifik, takde sapa nak baca abes karang hehehe. here it goes:

a) minyak ikan boleh cegah kulit berkedut. kajian mendapati kandungan EPA dalam minyak ikan boleh mengekalkan keremajaan wajah. EPA berupaya memperbaiki wajah yang berkedut akibat sinar UV setiap hari.

b) lemak omega-3 mengurangkan dan menyembuhkan kerengsaan kulit akibat jerawat, ataupun masalah psioriasis.

c) minyak ikan dan jerawat. ada kajian mendapati orang- orang yang makan lebih banyak ikan dalam diet mereka tidak mengalami masalah jerawat yang serius. dan remaja yang banyak makan ikan juga tidak mengalami masalah jerawat yang serius ketika akil baligh seperti lazimnya.

d) omega-3 dan eczema. walaupun eczema tidak dapat disembuhkan sepenuhnya, omega-3 boleh mengurangkan simptom eczema dan mengawal supaya tidak menjadi serius.

e) omega- 3 sangat baik untuk masalah kulit di kalangan warga emas dan mereka yang kekurangan zat makanan.

f) omega-3 juga baik untuk masalah kulit yang kering kerana kandungan EPA boleh mengawalatur kandungan minyak dalam kulit.

sumber: http://www.ascentahealth.com/health-science/science-articles/omega-3-fish-oil-and-skin-health

Tak payah susah- susah kak pegi tangkap ikan.
Bulan ni promo Omega Guard sangat murah, elok untuk kecantikan kulit akak. 

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...