Wednesday, January 9, 2013

tambah nilai susu ibu dengan DHA!

anda kiasu? saya agak kiasu, kerana itu saya pulun bagi anak susu ibu selagi saya mampu.

1- "lemak bijak" - lemak bijak merujuk kepada kandungan DHA dalam susu ibu. DHA ini juga dikenali sebagai brain boosting fat. DHA adalah nutrien penting dalam pertumbuhan, perkembangan dan penyelenggaraan tisu otak. Otak bayi yang minum susu ibu mengandungi kandungan "lemak bijak" yang lebih tinggi berbanding otak bayi yang minum susu formula (walaupun susu formula juga diperkaya dengan DHA).

2- ibu mesti tambah pengambilan DHA juga. bukan saja DHA sudah sedia ada dalam susu ibu baik untuk bayi, tambahan DHA daripada makanan juga penting untuk perkembangan sistem saraf ibu. win-win situation!

3- kolestrol - hanya orang dewasa saja tak perlukah kolestrol yang tinggi. bayi perlukan kolestrol baik yang tinggi yang mengandungi komponen asas kepada pembuatan sel saraf otak yang sedang membesar. DHA, kolestrol dan lemak- lemak lain dalam susu ibu ini merupakan bahan kepada penghasilan myelin. myelin ialah bahan insulasi yang membolehkan maklumat antara otak di sambung.

4- "gula bijak"- lactose adalah satu- satunya gula yang terdapat dalam susu ibu. apabila badan bayi terima lactose ini, badan akan pecahkan kepada glucose untuk tenaga, dan galactose untuk perkembangan otak. susu manusia mengandungi kandungan lactose paling tinggi berbanding susu lembu.

5- menyerap maklumat dengan lebih cepat- oleh kerana susu ibu dihadam dengan lebih pantas, bayi akan dapat berinteraksi dengan persekitaran dengan lebih kerap. apabila interaksi ini berlangsung berjuta- juta sel akan bercantum. sebab itulah bayi yang berusia satu hari sehingga dua tahun, berupaya menyerap maklumat dengan begitu pantas jika mereka minum susu ibu. interaksi yang dimaksudkan termasuklah dakapan kulit ke kulit antara ibu & anak, pengaliran susu yang berbeza setiap kali menyusu (berbanding aliran susu botol yang sama setiap kali), dan disinilah otak bayi distimulasi setiap hari.

hebat! subhanallah!

Saya tambah nilai susu saya dengan pengambilan Omega Guard setiap hari. 
Terbaik untuk saya dan bayi saya

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

1 comment:

Anonymous said...

You'll should walk through the metal detector. In yesteryear, only unchosen travelers ended up asked to get rid of their boots for reviewing. Your shoes might be x-rayed, along with the rest from your carry on [url=http://www.saclongchampachete.com/category/longchamp-sac]sac longchamp pliage[/url] totes.
By familiarizing yourself considering the items which have been banned up to speed an jet, including goods that are mainly prohibited through being stored in your carry [url=http://www.longchampbagoutlet.info/category/longchamp-outlet]longchamp bags[/url] sacks, an avoidable incident may very well be prevented.

as some sort of famous type in baggage, hermes is a queen. here for more: [url=http://hermesjapan.webnode.jp/ニュース/]エルメス[/url] 2013
welcome to travel to more concerning hermes online: [url=http://www.torybruchjp.info/category/トリーバーチ-店舗]トリーバーチ バッグ[/url]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...