Thursday, October 4, 2012

lagi 9 bulan je nak mengepam!

dah lama tak cerita tentang breastfeeding kan? hehe asyik cerita nak santek je!

anyway, alhamdulillah, adam dah nak masuk setahun 3 bulan october ni, dan masih minum susu mama. masa bulan puasa ada jugak saya top up dengan formula, tapi gagal. adam tanak, siap campak botol kata dek pengasuh. pengasuh cakap kena gak susu mak dia! mak tertekan pasal bulan puasa merudum lah jugak ada masanya. kebetulan saya tukar kerja tempat baru, segan juga nak ke surau kerap sangat. bertahan je lah si adam!

lepas puasa, susu balik macam biasa, dah boleh bagi 3 botol sehari. sekarang ni dah banyak makan si adam, semua benda dia nak makan. jadi susu tu taklah banyak sangat nak bagi pengasuh. pengasuh pulak pandai handle EBM, memang berjimat cermat. bersyukur sangat dapat pengasuh memahami ni.
Sesi pagi ni..alhamdulillah
saya masih dengan supplement shaklee untuk bantu saya mengepam dengan cukup. apatah lagi hujung bulan ni saya nak outstation ke bangkok, 5 hari. sekarang tengah giat stock up susu. saya tanak bagitahu ada berapa pack dah simpan, nanti takut jinx! hahaha! so far steady je lah penambahan tu. alhamdulillah.

saya buat power pumping dengan lebih kerap, dan kat opis pun buat 2 kali dan lamaaaaaa bertapa kat surau. kadang- kadang dah 30 minit tiba- tiba ada lagi LDR, tambah lagi 10-15 minit. rugi ok kalau stop. dan sangat- sangat happy pasal ada offer ESP bulan ni, takde la saya berjimat- jimat sangat haha! ESP sangat membantu saya untuk replenish susu untuk session mengepam kedua kat opis ni. Best sangat!

Susu pekat likat. Suka sangat! 

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...