Saturday, August 4, 2012

supplement untuk kanak- kanak

antara produk  yang popular di kalangan kawan- kawan dan customer saya ialah Meal Shakes. kebanyakan mereka ni beli untuk anak- anak yang sedang membesar dengan pelbagai isu. yang kadang- kadang kelakar tu, semua isu- isu diaorang tu pun isu saya kat rumah ni dengan anak saya, si aliyah.

isu utama si aliyah ni ialah memilih makan. seingat saya masuk je umur dekat setahun, dia mula jadi picky eater. tapi masa tu saya tak kenal lagi meal shake ataupun shaklee. macam- macam la buat nak kasi dia makan. fed up jugak kekadang tu. berat badan pun jenuh nak naik. kalau demam, laju lah drop balik.

memang ada perubahan pada selera makan aliyah sejak saya beri dia meal shakes. walaupun ada hari- hari dia tetap dengan perangai pilih makan tu, tapi saya tak risau sebab tahu dia dah dapat keperluan nutrient seharian yang lengkap dengan meal shakes.
Pic: www.shaklee.com.my 
meal shakes ni bagus kasi anak- anak sebab ianya rendah lemak dan rendah glisemik**. selain daripada itu, ianya tinggi serat (ramai dah ibu- ibu kasi anak mereka yang kerap sembelit, memang berkesan), dan sumber kalsium dan protein yang tinggi. ianya mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting. untuk anak- anak di bawah umur 4 tahun, tak perlu beri banyak pun, cukup setengah sudu beberapa kali seminggu. sangat menjimatkan!

kalau yang dewasa tak suka makan pil, meal shakes adalah pilihan multivitamin terbaik. sangat versatile. more info here

**The Glycemic Index (GI) is a numerical scale used to indicate how fast and how high a particular food can raise our blood glucose (blood sugar) level. A food with a low GI will typically prompt a moderate rise in blood glucose, while a food with a high GI may cause our blood glucose level to increase above the optimal level.

HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...