Friday, August 10, 2012

gebu rasa muka dengan collagen powder shaklee


hari ini hari ke-5 saya minum collagen powder shaklee. mesti ramai nak tau dah lawa ke? dah kejang ke? dah berseri ke? hahahaha!

of course kulit muka memang rasa sangat berbeza, terutama bila bangun tidur, sangat lembut dan lembab. bukan berminyak ye. rasa syok je masa basuh muka nak mandi, amek wuduk tu. but then saya pakai cleanser murahan je, lepas cuci saya rasa kulit jadi kering, sampai opis lagi kering dengan aircond pasal tak pakai apa2 pelembab pun. i memang malas bab- bab sapu losyen whatnot ni, kalau semua benda boleh ditelan, saya telan semua macam kolagen ni.

so anyway, antara sebab collagen powder shaklee berbeza dengan kolagen2 lain yang berada di pasaran ialah pada berat molekulnya, iaitu 1000 dalton saja. ianya sangat ringan dan ringkas berbanding kolagen lain yang sampai beratus ribu dalton. so lebih mudah diserap badan, so lebih cepat nampak kesan.

setakat nak rasa perbezaan pada struktur kulit 4-8 hari dah boleh rasa. memang lembut. kalau nak focus yg lebih serius macam perut tembikai saya ni, ambik masa lagi lah kan. belang2 tu pun bukan muncul dalam sehari dua, nak get rid of it mesti ambik masa.

pagi tadi saya senak perut tahan ketawa kat opis, baca testimonial salah sorang kawan online yang dah ambil collagen powder ni jugak. mesti ramai yang ada masalah ketiak hitam kan? hahahaha! saya ada masalah ni sejak pregnant dan lepas bersalin. lepas bersalin dah kurang lah hitamnya, sebab hormon dah stabil. tapi nak kata elok sekata warna, memang tak la. saya rasa ramaiiii ada masalah ni kan. walaupun kita pakai baju tutup ketiak, takde sapa tau pun, tapi untuk diri sendiri, benci kan tengok ketiak hitam macam tak cuci setahun hahaha!

anyway, kawan saya ni, dah excited ketiak dah makin cerah, dia suruh ayah nya tengok. suami jauh bekerja outstation, mujur ada ayah tukang check. LOL! punya la seronok kan. ayah sure heran pelik apasal la anak aku ni hahaha! so bukan muka je lawa, ketiak pun jadi lawa ok. benda dah serap dalam badan, takkan dapat khasiat setempat je, memang keseluruhan.

exciting kan! berbaloi tau untuk cuba, memang pelaburan terbaik untuk kecantikan.


HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com
*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...