Sunday, July 8, 2012

terlalu kurus?



Isu orang yang nak menambah berat badan ialah bagaimana mereka memadankan jumlah kalori yang dibakar dengan jumlah kalori yang diganti ke dalam badan.Mereka yang mempunyai kadar metabolisme yang tinggi, mesti menggantikan jumlah kalori yang lebih daripada yang mereka bakar. Selain menambah kalori yang diganti, ataupun mereka perlu membina otot untuk meningkatkan berat badan. 

Jadi perkara penting dalam hal ini ialah pengiraan kalori. Berapa banyak yang perlu diambil supaya ianya melebihi jumlah yang dibakar. Makanlah makanan yang tinggi kalori, samada makan beberapa kali sehari, atau makan 3 kali sehari tapi dengan jumlah yang banyak. Jangan ambil jalan singkat dengan makan makanan ringan (sangat tinggi kalori), kerana ia akan memberi kesan kepada kesihatan badan secara keseluruhan di masa akan datang.

Supplement yang dicadangkan:


Meal Shake: 

Mealshake Shaklee, mengandungi lebih 35% nutrien yang diperlukan oleh badan seharian, 19 vitamin dan mineral, tinggi calcium. Apa yang lebih baik, Mealshake juga tinggi serat/ fiber dan protein. setiap hidangan mengandungi 240 kalori jika dicampur dengan susu rendah lemak. 





Vitalea (multivitamin):

Mengandungi 23 jenis vitamins dan mineral penting bagi memastikan kecergasan keseluruhan badan. 


B- Complex:
B complex diperlukan bagi mengawal dan mengatur metabolisme badan. Apabila metabolisme badan sudah teratur, mudahlah untuk badan menerima signal bagi menerima kalori tambahan yang diperlukan.

Jadual pemakanan yang sesuai juga merupakan faktor yang penting bagi memastikan supplment yang diambil berkesan dan bersesuai. PM saya hari ini untuk maklumat lanjut.


HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com 


 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...