Friday, April 6, 2012

tambah susu dengan set vitamin shaklee; badan sihat, otak cergas, susu banyak

sabo je la baca tajuk entry ni, sapa ler copywriter, ayat promo melampau!

isk isk isk..annyyway...salam hari jumaat semua!

bila dah sampai hari jumaat ni, rasa seronok la kan, nak berhujung minggu. tapi pada masa sama, rasa macam adeh ada ke tenaga nak berhujung minggu haha! jadi kena lah consistent dengan vitamin2 ni, dan wajib cari masa untuk rehat badan, rehat otak. macam mana? pepandai kome ler ngehngehngeh!

hari ni saya nak senaraikan senarai vitamin2 yang mama-mama boleh pilih jika nak cuba vitamin2 shaklee, untuk support tugas mengepam, meng-stock up EBM untuk anak. jom pilih, dan tengok  mana yang sesuai dgn kehendak dan budget.

(1) untuk mak- mak yang takde masalah sangat tapi nak boost susu masa pam/ stock up. 
key dlm set ni sbg milk booster ialah alfalfa. tapi utk yang baru bersalin, kena tunggu baby clear dari jaundice dulu baru boleh amek alfalfa ya.
vitalea (multivitamin), 
vitamin c, 
b-complex, 
alfalfa

(2) untuk mak- mak yang senang merudum susu bila tiba time period
tension kan! dan ler PMS, susu lak kureng..isk isk isk...jgn risau, makan vitamin2 ni dengan consistent, insyaallah PMS pun terkawal sgt2 (saya ler tu), dan production susu pun tak terganggu. nak tau apa dia set nya? tak sabo ler tew...kalau nak tau, b-complex membantuuuuu sgt utk kawal stress dan PMS simptoms ok..ok ok ni set nya, isk tak sabo occay! 
vitalea (multivitamin), 
vitamin c, 
b- complex, 
alfalfa, 
ostematrix (calcium/magnesium)

(3) untuk mak- mak yang memang lemau (mcm saya) susu senang merudum, nak boost energy kaw kaw supaya dapat pam kaw kaw, anak lak kuat menyusu asek lapo je hahaha
saya pilih kombinasi yang ni pasal adam jenis kuat menyusu, so saya kena chargas dan ever ready utk meet his demand. lagi satu, baby ni kalo kenyang lama laaa dia tido, sempat laaaa kita nak berehat! 
vitalea (multivitamin)
vitamin c,
b- complex, 
alfalfa, 
Energizing Soy Protein
ostematrix (calcium/ magnesium)

budget wise, mesti lah lagi byk jenis vitamin tu, lagi byk la $$$ diperlukan. macam saya, setiap bulan ESP tu memang wajib beli sebotol. sebab saya minum ESP 2 kali sehari, pagi & malam. on top on that, saya kena amek ostematrix sebab lately saya notice, tulang bontot huhuhu(tailbone) sakit bila nak bangun. bila saya google dan tanya mak, possibly kesan mengandung. bila saya consistent amek ostematrix, takde rasa sakit kat sitteww. memang beratur la vitamin2 ni kat rumah (dalam kotak pun ada tp tu stock utk customer hehehe). 

mahal? hmmm itu subjective kot, sebab kadang2 kita mampu, tapi bukan priority. bila dah jadi priority, kita pun cari jalan untuk mampu dapatkannya.  hubungi saya hari ini untuk konsultasi percuma, nak plan budget mana yang sesuai dll. 

Puteri
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com 

*produk ini tidak bertujuan merawat, menyembuh atau mengubati penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. 

3 comments:

PrincessD said...

ohhhh D pon ade rase sakit kat montot jugakla kak puteri! alamak nk kena mkn ostematrix ke nih??hehe

aliyahaznin said...

Yer makan jgn tak makan...pregnancy, breastfeeding mmg akan affect tulang belulang kita...kalo tak sakit bontot pun mmg kalsium tu wajib utk pompuan...

aliyahaznin said...

Selamba share hal sakit bontot yer hihihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...