Monday, April 23, 2012

finally, an update!

1- seminggu lepas ni adalah masa- masa yang sangat lah sibuk! dan keadaan agak huru hara jugak pasal tiba- tiba aliyah kena food poisoning lepas balik dr PD. saya dah rasa tak sedap hati tengok lalat banyak juga masa makan buffet di hotel tu. terdetik dalam hati, alamak lalat! risau pulak kalau ada yang keracunan. rupanya aliyah yang kena. 2 hari dia tak selera makan, minum susu pun tak habis. 2 kali muntah, cirit- birit. tapi tak berlarutan. cuma dia hilang selera makan. bila bawak pegi doctor, rupanya keracunan. sejak smlm dah nampak selera makan dia ok balik. dah tak muntah pun. alhamdulillah. peringatan: jangan ingat la hotel ni bersih daripada gerai- gerai tepi jalan ya. alhamdulilah adam takde apa- apa.

2- adam pulak tengah melalui fasa separation anxiety! ya allah, parah betul! melekat (literally) dengan mama sepanjang hari. nak tido pun kena dengan saya. so lately saya dah jadi baby, tido siang 2 kali sehari. dan paling horror kalau tinggal berdua je dengan dia kat rumah. dia takde distraction (kalau aliyah ada, dia leka main dgn kakak), so nak makkkkkk je! stress jugak kan, nak kencing pun payah! anyway, bila mengenangkan yang saya ni kena pegi kerja 5 hari seminggu, 2 hari melekat tu saya harungkan jugak la. ni cara anak nak qado masa dgn mak diaorg kot kan. hari ni saya cuti, saya belajar teknik baru. jangan buat eye contact dengan adam. kalau tak, dia mesti merengek nak dukung. memang 2 minggu ni badan saya sakit2 dukung adam ke hulu ke hilir. bila tengok adik berdukung, kakak pun mintak dukung! bengkok la mama!

3- on the personal business shaklee ni, things are doing quite well. cuma utk april saya macam kurang push pasal ada hal- hal berkaitan dengan kerja formal di opis tu yang perlu diberi tumpuan lebih. takpe lah, nama lagi side income, kena beri priority bila ada lebihan masa. kalau kena berperang anak beranak kat rumah, di opis lagi takleh focus, pun takde point kan. saya ada better plan untuk mengadap bulan may ni dan harap side business akan stay on track.

4- ada perubahan besar yang berlaku dalam kehidupan profesional saya. insyaallah ianya untuk masa depan yang lebih baik, samada dari segi career dan juga kehidupan kami sekeluarga. semoga Allah permudahkan semua urusan kami. amin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...