Tuesday, February 21, 2012

supplement bantu saya maintain breastfeeding & pumping at work

saya bukanlah pakar dalam hal- hal breastfeeding ni. ada banyak trial and error saya buat sejak anak pertama. bila tiba anak kedua, pandai la sedikit. lepas tu mula share la dengan kawan- kawan yang nak breastfeeding juga. bila salah amalan saya, salah la juga amalan diaorang haha! tapi yang bagusnya, bila saya yang mula breastfeeding, dapat lah saya share the do's and don'ts tu dengan mereka. kiranya dalam ketaksempurnaan saya melaksanakan penyusuan ni, ada juga lah yang beroleh manfaat. cewah.

saya ingat hari pertama saya kembali bekerja, saya share minibar rakan saya di opis yang juga mengepam. ketika itu anaknya dah 2 bulan lebih. bila saya bawa susu yang diperah, rakan saya excited sangat, dan cakap "waaaa pekatnyaaaaa.." kebetulan pulak hari tu dapat pam dekat dua botol penuh, lagi la dia excited, "waaa banyakkknyaaa..."

saya kembang kempis juga la gembira dan bangga haha! terus saya share dengan dia, apa yang saya amalkan untuk dapat susu pekat & banyak. saya share SEMUA! tips, jadual mengepam, jenis vitamin yang saya ambil, dengan contact distributor shaklee saya. lekas- lekas dia order, ikut tips dan jadual. alhamdulillah berhasil juga. tapi kami berdua memang ada masa culas juga mengepam kat opis tu tambah2 waktu sibuk. dan percayalah, banyak mana pun vitamin atau milk booster food kita telan, kalau culas, malas, leka nak pam, minum air, jangan lah harap susu mencurah- curah yer. mencurah air ke daun keladi mungkin- haha tak relevan.

jadi, saya share kat sini, apa yang saya makan, minum dan buat untuk tatapan semua (eceh semua, macam ramai je ahaha):


saya minum energizing soy protein 2-3 kali sehari
saya ambil vitalea, vitamin c, b- complex, dan alfalfa ikut jadual
saya tambah lagi dengan ostematrix sebelum tido

inilah yang saya buat sejak 6 bulan yang lepas. ada hari2 saya terlupa juga, atau ada hari yang susu banyak (hari cuti, hari yang relax happy, tenang) saya kurangkan alfalfa & ESP (mainly because nak jimat cermat ahaks).

jika orang bertanya, boleh ke tidak ambil alfalfa saja, saya memang cakap tak boleh. pasal apa? pasal nanti bila badan letih, lesu, stress dan takde sokongan multivitamin, vitamic c dan b-complex, sebotol alfalfa pun tak dapat membantu. saya tak berani jamin pasal saya tak buat gitu hehe. dan ESP ni ramai yang bertanya juga. ini bonus yang saya dapat selepas 6 bulan minum ESP, selain untuk maintain milk supply

- warna kulit muka lebih sekata, jerawat jarang sekali muncul these days...
- firmer body, i lost inches- protein helps to firm up body FYI

ini dua perkara yang paling ketara kesannya pada saya. untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya:

Puteri,
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com

Produk ini tidak bertujuan untuk merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. sila dapatkan nasihat doktor anda terlebih dahulu.

4 comments:

Ida said...

Puteri, nak share boleh? Ida cucu k cery. my website: www.mysupervitamins.com. nanti ida credit k.

alinalan said...

mak datang jenguk anak... risau den sbb kalo paha nenek terasa, satu bdan mak pun terasa... kerja byk pun jadi tak senang duduk...

Alhamdulillah ada nenek kan? senyum sket tuk mak juga yer... hv a great day to both of us termasuk nenek - amin!!

aliyahaznin said...

Hi Ida, sila share :)

Mommamia, i feel better already...nenek dtg mrnghibur hati haha...heran org baca komen mak, nenek cucu cicit ni kihkihkih

alinalan said...

Hihihi.. hanya org yg sooo special jer bleh faham komen mak nak...

have a wonderful day 2day!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...