Thursday, February 2, 2012

omega guard- supplement yang sangat versatile!

hari ini banyak kebetulan! kebetulan saya tengah membaca tentang omega guard, kebetulan rakan saya hantar message di FB, bertanyakan pendapat untuk mencergaskan fikiran (ting! OMEGA GUARD ler), dan kebetulan rupanya ada diskaun hebat omega guard bulan ni! (ting! ting! kching!)

kenapa saya tulis tajuk (nun kat atas tu) yang omega guard ni sangat versatile? kerana secara ringkasnya, omega guard sesuai untuk semua, dari kanak- kanak, remaja, pelajar sekolah/ universiti, orang dewasa, wanita, ibu hamil, warga emas, warga tak emas semualah! ok, meh saya cerita mana yang terdaya ya.

sebelum tu, saya kongsi sikit apa benda nya omega guard ni. dari website shaklee:



OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*


oh, penting saya nak kasi tau kat sini, rakyat malaysia memang tidak mendapat bekalan omega-3 yang cukup pun (KKM yang cakap ni), sebab tak banyak makanan yang membekalkan nutrient ini secara semulajadi . selain itu, minyak ikan sukar didapati secara terus dari ikan yang kita makan, pasal ikan kat laut dah banyak tercemar dengan merkuri, logam, dll. proses penyulingan yang teliti oleh shaklee memastikan asid lemak omega-3 dapat dikumpulkan sebaik- baiknya. dan hanya ikan laut dalam saja dipilih dengan teliti kerana ianya kurang tercemar.

omega guard untuk kanak- kanak
antara lemak penting yang mesti diambil oleh kanak- kanak semasa proses pembesaran mereka termasuklah alpha linolenik acid. badan kita tak dapat menghasilkan lemak ini dengan sendiri, jadi kena dapatkan daripada makanan seperti produk tenusu dan lemak sayuran. ianya ditukarkan kepada omega-3 yang sangat penting untuk pertumbuhan otak yang sihat dan cerdas. anak- anak yang sedang membesar sangat aktif minda mereka, dan minyak ikan akan merangsang otak mereka dengan lebih baik lagi. beri anak- anak kita omega guard bagi menyiapkan diri mereka dengan pelbagai proses pembelajaran samada formal di sekolah ataupun yang tidak formal melalui pergaulan dan keupayaan mereka menyerap maklumat di sekeliling mereka setiap hari.

omega guard untuk ibu hamil
perkembangan otak bayi adalah antara yang paling awal terbentuk ketika dalam kandungan. ibu perlu bersedia memberikan yang terbaik sejak bayi dalam kandungan lagi. di dalam sana, bayi yang menerima minyak ikan akan dirangsang perkembangan otaknya dengan lebih awal. memang ada kajian dijalankan ke atas ibu- ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar. jangan tunggu dah keluar baru nak asah otak mereka ya, boleh mula dari dalam perut lagi!

omega guard untuk orang dewasa baik lelaki, baik perempuan, tua, muda, single, married, pelajar sekolah, budak universiti, etc!
oh ini memang panjang lah listnya. mari kita tengok:
- mencegah penyakit jantung
- mengawal kandungan kolestrol
- melegakan kesakitan sendi dan arthritis
- meningkatkan kualiti penglihatan
- melegakan eczema
- membantu mengawal berat badan
- menguatkan memori
dan macam- macam lagi....dan semua senarai di atas ni adalah sangat penting untuk kita kawal dan perbaiki sebelum dapat penyakit yang lebih mudarat. wallahualam...

untuk maklumat lanjut, hubungi saya:

Puteri,
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com

these statements have not been evaluated by the food and drug administrations. these products are not intended to diagnose, cure, or prevent any diseases. consult your healthcare professionals before taking any dietary supplements. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...