Monday, January 2, 2012

protein untuk kesihatan

note: this statement have not been evaluated by Food and Drug Administration. these products are not intended to diagnose, treat or cure any diseases. 
 

ESP? diva divana sangat ke?
1- protein untuk penyerapan vitamin yang lebih baik
ada orang rasa vitamin yang diambil tidak memberi kesan langsung, atau tidak memberi kesan yang dikehendaki. selain daripada jangka masa pengambilan vitamin yang masih baru (3 hari ambik, memang belum nampak kesan ye, ini bukan magic pills hehe), kita perlu consider, samada badan kita bersedia atau tidak untuk menyerap kebaikan vitamin- vitamin yang kita ambil. inilah gunanya protein, ia membantu badan menyerap kebaikan vitamin dengan lebih baik, supaya vitamin- vitamin tadi dapat memperbaiki sel- sel badan kita.

2- ESP & orang yang mudah dapat gastric
ada orang pula, mudah terkena gastric jika ambil vitamin terutamanya vitamin C. ESP membantu perut kita lebih relax, tidak rasa sebu dan pedih perut. biasanya kita dapat gastric sebab kita ambil mudah dengan time makan, suka tunggu dah lapar sgt dan masuk angin. dan biasanya juga, bila dah kena gastric, memang susah nak un-gastric (ada ke? haha), sebab kita tak tukar gaya pemakanan (masa makan, jenis makanan/ minuman) kita. maka kita pun jadi life member kelab gastric. important point i need to add tho: ESP bukan ubat utk pedih perut bila dah kena gastric, ESP boleh diambil secara konsisten sbg minum pagi, atau masa snack utk mengelakkan kelaparan dan masuk angin. dan semua set kesihatan yang dicadangkan akan mengandungi vitamin C (kerana ianya sangat penting untuk ketahanan badan melawan penyakit), jadi rugilah jika kita miss satu kebaikan vitamin dalam set yang kita ambil kan?

3- ESP dan kulit yang cantik
untuk yang mengalami masalah kulit pula, protein sangat penting untuk proses memperbaiki semual sel kulit yang telah rosak. vitamin E saja tidak cukup untuk membaiki sel- sel kulit yang terjejas dalam masa yang singkat. bila tambah protein dalam badan, vitamin E yang diambil lebih mudah diserap dan dapatlah vitamin E bekerja dengan lebih pantas. saya sendiri dapat lihat, dengan pengambilan ESP, jerawat saya kalau timbul, cepat surut, dan cepat hilang parut). ESP bukanlah ubat jerawat, tapi protein yang berkualiti tinggi ini membantu badan memperbaik sel- sel yang rosak dengan cepat.  

4- ESP dan allergies
untuk yang mengalami masalah allergies seperti sinus dan eczema pula, gabungan ESP bersama- sama vitamin C, b- complex, dan alfalfa adalah yang terbaik bagi mendapatkan kesan yang optimum. ini testimonial diri sendiri: suami saya menghidap sinus yang serius, dan doctor memang suggest operation saja. tapi sinus attack dia ni hanya bermusim; musim cuaca sejuk sangat, atau musim kerja stress. baru- baru ni musim kerja stress, sinus pun datang. saya paksa ajak dia minum ESP sama- sama, dengan vitamin C, alfalfa, b-complex (basically semua tu untuk saya dan breastfeeding journey saya, tapi alang- alang dah beratur atas peti ais, dia pun buat mcm vitamin sendiri huhu). dah dekat 2 bulan since the last sinus attack, so far dia masih sihat walaupun stress keje tak jugak berubah. alhamdulillah.

5- ESP dan susu ibu
dan akhir sekali (untuk hari ini) ESP memang menakjubkan jika digabungkan bersama- sama alfalfa (dan ostematrix) jika anda seorang breastfeeding mother. selain bertindak sebagai milk booster, protein ini memberi quick fix kepada anda selepas anda mengepam atau menyusukan bayi. memang lapar kan kalau lepas pam tu, semua benda nampak lazatttttt!! minum saja ESP, perut kenyang, takde lah risau badan gemok (pasal pegi mkn banyak lepas pam haha).  dan bonusnya protein yang berkualiti tinggi ini akan terus disalurkan kepada baby, dan baby pun akan mendapat kebaikan protein tersebut.

1 comment:

Ms Haslina said...

salam puteri, saya mohon copy info ini untuk blog saya. terima kasih yea.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...