Thursday, March 26, 2015

5 sebab mengapa perlu hadir kelas bisnes Start Bright Series

Assalamualaikum semua :)

Bulan lepas, kelas bisnes kami, Start Bright Series mendapat sambutan yang sangat menggalakkan. Walaupun hanya 25 seats saja ditawarkan, ia berlangsung meriah. Yang paling seronok bila selepas kelas habis pun, peserta tak habis- habis share dan berbincang tentang topik dalam kelas tu. Saya dan suami rasa puas hati sangat, tak sia- sia kami spent time revise module tahun lepas. Module kali ini memang lebih mantap.



1- Suka gila produk Shaklee, tapi tak kenal semua jenis produk dan khasiatnya

Kelas ini paling sesuai untuk pengguna produk Shaklee. Sebab mudah sangat nak belajar, bila dah pernah guna produk Shaklee. Salah satu topik yang best ialah bagaimana tubuh badan kita boleh heal sendiri dengan adanya nutrisi yang lengkap daripada pengambilan supplement Shaklee. Percayalah, kalau dah dengar info- info ini, kalau tengah guna 5 produk Shaklee, mesti nak tambah jadi 10 produk pulak. Siapa tak sayang badan kan?

2- Dah mula bisnes Shaklee, tapi belum yakin nak buat marketing dan promosi

Keyakinan dalam bisnes ni banyak berpunca daripada ilmu yang kita ada. Bukan kena pandai terus, tapi kena ada plan untuk jadi lebih pandai, dari hari ke hari. Jadi dalam kelas ni, bila dengar macam- macam info tentang produk, masalah kesihatan dan cara penyelesaian melalui cara amalan supplement, lebih yakin lah kita nak berkongsi maklumat dengan orang lain. Bukan saja cerita dalam slides, tapi juga bila peserta turut sama share testimonial mereka. Macam- macam cabaran kesihatan yang mereka hadapi, dan menemui jalan penyelesaian dengan Shaklee. Memang jadi inspirasi.

3- Masih belum capai 4 angka lagi dengan bisnes Shaklee

Kadang- kadang kita ni mula bisnes main redah je. Membership kit pun kita tak pernah buka, baca dan study. Jadi kita tak tau, celah mana lagi bisnes ni boleh bagi kita income. Saya sendiri masa mula- mula dulu terfikir, alamak ni berapa ratus tong ESP aku kena jual ni nak dapat income 4 angka. Gitu sekali cetek ilmu. Bila dah pergi kelas, rujuk dengan Mentor, baru terang bijik mata dan minda. Dalam kelas ini pun sama, sebab tu kami namakan Start Bright, supaya yang mula bisnes dengan group kami bukan jenis blur sotong hahaha!

4- Tak tau nak mula dengan social media, Blog dulu ke nak Facebook dulu ke? 

Ada topik social media strategies dalam kelas kami yang beri focus kepada cara termudah untuk mulakan online business sebagai usahawan Shaklee. Nak promote dan sharing pun kena ada strategies. Kalau hentam je pun, silap gaya semua orang unfriend kita pulak dalam Facebook tu kan hahaha! Dan kalau nak mula blogging, apa benda nak ditulis? Aha ni semua kena ada bimbingan, dan juga sesi untuk kita tukar- tukar idea dan pendapat. Bila datang kelas macam ni, barulah balik rumah tu berkobar- kobar nak buat.

5- Tak pasti apa sebab untuk tambah income, tapi rasa tak cukup je ni!

Satu topik baru yang kami perkenalkan tahun ni ialah pengurusan kewangan peribadi. Sebenarnya idea ni diambil daripada pengalaman kami sendiri menguruskan kewangan sebelum berbisnes dan selepas berbisnes. Takkan nak simpan sorang- sorang kan? Lebih baik kami share dengan downlines kami, supaya mereka dapat ilham untuk berusaha buat lebih lagi income kedua untuk keluarga. Kenyataannya sekarang ni, tidak boleh tidak, kena ada jalan untuk cari income tambahan, takkan selamanya nak hidup dengan pendapatan ngam- ngam je kan?

Jadi, kalau nak sertai kami, hubungi saya ok :)


HUBUNGI SAYA untuk mengetahui peluang menjana pendapatan dari rumah: 
Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...