Friday, September 5, 2014

Rahsia awet muda gaya Shaklee



Dr. Elizabeth Blackburn menerangkan bagaimana proses penuaan berlaku
diperingkat DNA, dan bagaimana kita boleh bantu DNA kita pulih
dan meningkatkan tahap kesihatan 

Jangka Hayat vs Taraf Kesihatan 

Manusia hari ini hidup semakin lama, tetapi tidak tanpa masalah kesihatan yang serius. Tahukah anda, apabila kita menua, kita semakin terdedah kepada penyakit- penyakit kronik kepada diabetes, dan penyakit kardiovascular? Dan pastinya proses pemulihan menjadi lebih perlahan apabila kita semakin tua dan berusia. 

Apa yang kita makan, dan gaya hidup yang kita jalani sangat- sangat mempengaruhi bagaimana kita boleh hidup lama dan kekal sihat dan cergas. Gaya hidup masa kini memberi gambaran bahawa semakin kita tua, semakin menurun kualiti kesihatan kita -- berat badan tidak seimbang, kurang cergas, minda lembab & lemah dan pergerakan semakin terbatas.

Apabila Shaklee memperkenalkan Vivix, ianya diperkenalkan sebagai supplement yang mampu memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA. Apa maksudnya? Ia diterangkan melalui penjagaan kromosom, lebih spesifik lagi kepada tahap kesihatan telomeres -- hujung kromosom yang boleh menjadi semakin pendek apabila kita menua dan apabila sel terbahagi. Telomeres yang panjang merupakan kunci kepada taraf kesihatan yang optimum, mengelakkan manusia terdedah kepada penyakit yang datang dengan usia yang semakin tua.

Shaklee mempunyai matlamat untuk memastikan jangka hayat kita selari dengan taraf kesihatan kita. Secara ringkas, walaupun kita semakin tua, tahap kesihatan kita boleh menjadi semakin baik! Kajian yang dijalankan oleh Shaklee mendapati, bukan saja pengguna Vivix mempunyai telomeres yang lebih panjang, tetapi juga yang mengamalkan multivitamin Vitalea dan pengguna Cinch (berat badan ideal).

Dengan Shaklee, konsep awet muda bukanlah satu objektif estetika semata- mata, tetapi lebih daripada itu. Tingkatkan pemahaman bagaimana proses penuaan berlaku, ambil langkah untuk elak proses tersebut datang bersama penyakit kronik, dan kita boleh membantu badan menua dengan taraf kesihatan yang optimum, dengan izin Allah semuanya. 


Cadangan produk untuk bantu proses penuaan berjalan dengan baik ialah: 

1- Vivix
2- Vitalizer (tidak ada dalam pasaran Malaysia) 
3- Cinch - shake & tea mix 

Hubungi saya jika anda mahu mencuba :) 

Puteri 016- 344 7727 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...