Tuesday, August 5, 2014

Masalah kesuburan, bukan masalah besar?

"Population doom of one kind or another is a recurring fad. Like most fads, this one can be safely ignored. Humanity has many legitimate problems to worry about. Falling fertility is not one of them." --  NY Times.com

Mudahnya kesimpulan ni kan, bukan masalah kemanusiaan katanya! Tapi kalau pasangan yang menanti kehadiran cahaya mata, itulah masalah utama mereka. Rindukan kehadiran anak selepas berumahtangga bukan calang- calang punya cabaran. Walaupun saya tak pernah melaluinya, Alhamdulillah, tapi saya ada kawan- kawan yang mengharungi cabaran ini. Bila dapat tahu mereka berjaya hamil, Allahu akbar, memang gembira tahap berair mata, walaupun saya sekadar orang luar saja. 

Keperluan nutrisi yang seimbang, memang tak boleh dipisahkan dengan usaha pasangan untuk hamil, baik suami atau isteri. Dan biasanya, selepasn 6 bulan mencuba, doktor akan menasihatkan pasangan buat pemeriksaan lengkap, untuk mengenalpasti masalah, dan mengesyorkan rawatan yang bersesuaian. Ramai juga yang cuba ikhtiar tradisional seperti berurut. Yang paling kerap saya dengar tentang masalah untuk hamil, bila bakal ibu terpaksa berhadapan dengan masalah period tak regular, yang selalunya bermula sejak mereka remaja lagi. 

Sejak berkecimpung dengan bisnes Shaklee, barulah saya mengenali ilmu dan info tentang kesuburan yang berkait rapat dengan keperluan nutrisi dalam badan setiap hari. Sebelum ini memang tak ambil tahu pun, sebab diri sendiri takde masalah. Tapi yang saya tahu, dah puas saya membaca testimonial, termasuk rakan saya sendiri yang dah dapat balik cycle period yang normal, dan dah berhenti pun makan pil hormon yang doctor bagi. Seronok sangat dengar testimonial macam ni. Bukan saja period dah regular, skin pun jadi elok, sihat berseri. Banyak kelebihan bila hormon dapat regulate dengan baik, terutamanya untuk wanita muda. 

Dan bulan ni, promo Shaklee kembali membawakan produk paling hot untuk masalah kesuburan di kalangan wanita, iaitu GLA Complex. GLA atau gamma linolenic acid sebenarnya dah jadi sumber nutrient untuk kesihatan dan kesuburan wanita sejak beratus tahun yang lalu. Kali pertama GLA ditemui ialah dalam evening primrose oil. Shaklee pula memilih untuk ekstrak linolenic acid daripada bunga bourage, yang punya kandungan linolenic acid yang lebih tinggi daripada EPO. Tambah lagi GLA Complex mengandungi vitamin E yang juga baik untuk wanita. 

rahsia subur
Terbukti membantu masalah period yang tidak regular,
ikhtiar yang tidak membebankan. 
HUBUNGI SAYA | Puteri | 016 344 7727 | puteriyusof@gmail.com 
 *produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. Sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...