Thursday, June 19, 2014

Membina magnet diri

Assalamualaikum semua :)

Terlambat sudah nak update tentang Shaklee National Conference, nampak gaya dah penuh Facebook & blogs cerita tentang NC yang berlangsung dengan meriah sekali. Apatah lagi, tahun ni sangat special, Roger Barnett sendiri turun padang, berjumpa dengan penerima award, memberi speech yang sangat inspiring. Tahun depan kena lah join ye, kalau tak nak ketinggalan!

Exclusive dinner with Mr. Roget Barnett,
Peluang keemasan yang tidak boleh dilepaskan! 
Kami berdua terpilih untuk menyertai exclusive dinner with Mr. Roger Barnett, sehari sebelum NC, satu perjumpaan yang sangat memberi makna, kerana tidak ramai leaders yang layak, lebih kurang 50 orang saja malam itu. Ianya special kerana ini kali pertama dapat berjumpa dengan Mr. Barnett secara up close, dan yang kedua kelayakan ini bukti kerja kerasa kami dan bukti kesungguhan group kami membina bisnes Shaklee mereka. Saya berharap tahun depan ada lagi peluang yang serupa, dan dapatlah saya pergi dengan leader- leader saya pula.

Selepas selesai NC, saya terus pulang ke Perak, balik kampung ikut mak. Mak pun join NC, sebab kami layak tiket untuk stay 3 hari 2 malam di Sunway Resort. Jadi mak dapat la melepak dengan cucu- cucu, sambil saya berpesta di NC hahaha! Adik saya, yang juga leader saya, dah rank Coordinator pun balik dari Abu Dhabi untuk join NC kali ni. See, memang meriah sangat.

Malam melaram!
Sangat suka dengan mekap oleh Balkis Amir. TQ Bal! 
Beberapa hari di kampung, menghabiskan cuti sekolah Aliyah, kami terus ke Paka, untuk program Inner Circle United: From Zero to Hero, yang dianjurkan oleh Master Dila Roslan. Ini kali pertama saya join tour dengan leader saya,  Master Aishah, and we had such a great time! Aliyah memang enjoy bila dapat jumpa Izzah, dan Adam macam biasa, as long ada swimming pool, memang enjoy punya.

Aishah berkongsi pengalaman bagaimana dia merancang career dengan bisnes Shaklee, daripada bisnes part time kepada full time. Topik saya pula fokus kepada bagaimana kita boleh membina magnet diri, supaya mudah menjadi kegemaran orang lain, mudah menarik perhatian orang lain (secara positif). Saya gembira dengan respon yang diberikan oleh peserta dan jelas mereka memang serius mahu memajukan diri dengan bisnes ini.

Work hard, play hard. The trip was a perfect family getaway as well.
Best friends, in progress :) 
Kami sempat menziarah pakcik saya di Dungun, dan saya sebenarnya tak mahu lah sangat cerita tentang bisnes saya, tapi rupanya pakcik dan makcik saya dah tahu pun saya ada bisnes Shaklee haha! Ini mesti kerja Abah la ni, seronok bercerita hehehe! Bukan apa, kadang- kadang kita tak tahu samada orang suka atau tidak dengan cerita bisnes terutamanya bisnes MLM, jadi lebih baik tutup mulut. Kalau tak ditanya, baik diam hehehe. Alhamdulillah, setakat ini keluarga saya sangat menyokong bisnes kami, dan kami berazam untuk buat lebih baik lagi untuk membantu keluarga.

Dua minggu yang sangat busy, dan weekend ni kami ada lagi kelas, tapi kedua- duanya organized by my leaders, Master Aishah ada kelas Blogging for Millionaires (BFM) dan Coordinator Fadlina bersama- sama Supervisor Asliah pula bergabung tenaga menguruskan kelas Start Bright Series yang ke-8. Saya pula akan berkumpul dengan geng ICU di Hotel Marriot, untuk sesi Learn to Lead bersama- sama leaders masing- masing. Ini sesi high stress haha sama- sama nak brainstorm untuk improve leadership skills masing- masing. Lepas tu boleh pergi spa!

See you all soon!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...