Monday, March 5, 2012

khasiat minyak ikan pada kehamilan,

sedikit perkongsian tentang khasiat minyak ikan (omega- 3 fish oil) untuk ibu hamil:
  • menyokong perkembangan otak bayi dalam kandungan
  • menyokong pertumbuhan deria penglihatan bayi dalam kandungan
  • mengurangkan risiko alahan pada bayi selepas dilahirkan
  • mengurangkan risiko kelahiran pra- matang
  • mengurangkan risiko post- partum depression di kalangan ibu
pengambilan omega- 3 yang paling berguna iaitu EPA & DHA bukan saja penting kepada kehamilan, ianya juga menyokong perkembangan otak bayi selepas lahir, melalui ibu yang mengambil cukup bekalan omega- 3 dalam diet seharian, dan menyusukan bayi mereka. kalau tak menyusukan bayi pun, EPA & DHA penting bagi menyokong sistem saraf ibu (yang boleh semakin menurun di setiap kelahiran). 

secara ringkas, EPA menyokong kesihatan jantung, sistem immunisasi, DHA pula menyokong perkembangan otak, mata, dan sistem saraf. 


kami anak beranak dah mula makan omega guard untuk tujuan mendapatkan kebaikan omega- 3. saya makan lebih kepada untuk beri khasiatnya pada adam (melalui susu ibu) dan bonus lah pada saya supaya sistem saraf otak saya dapat dipertingkatkan (otak letih yer bila beranak pinak, banyak benda nak fikir, keje opis lagi, ok stop membebel karang otak tambah letih haha). aliyah makan 2-3 kali seminggu (campur dalam susu), tujuan saya lebih pada menguatkan sistem immune badan dia. ayah aliyah pun makan, sebab kadang- kadang tekanan darah dia boleh naik dan menakutkan juga. omega- 3 dapat mengawal tahap kolestrol yang menjadi salah satu punca tekanan darah meningkat. saya berdoa kami sekeluarga dapat kebaikan- kebaikan omega- 3 ni setiap hari. memang versatile lah omega guard ni. semua orang boleh makan! untuk hadiah birthday pun ok ni haha! 

untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya,

Puteri
SMS 016- 344 7727
EMAIL puteriyusof@gmail.com 

*produk ini tidak bertujuan merawat, menyembuh dan mencegah penyakit. sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...