Saturday, December 3, 2011

langkah awal untuk kesihatan optimum

kenapa saya syorkan vitalea (multivitamin), vitamin c dan b complex, sebagai langkah awal mengembalikan kesegaran, tenaga dan kesihatan anda secara optimum?

kebanyakan kenalan, rakan baik dan saudara mara saya adalah wanita dan ibu- ibu bekerjaya. keluar rumah seawal 6.30- 7 pagi, dan pulang menjelang maghrib. ada yang bekerja sebagai guru di sekolah, mungkin pulang lebih awal (sesi pagi) tapi sementelah (arwah tok suka word ni) nama pun isteri/ ibu, kerja takkan habis waima (lagi word favorite tok) sudah tidur pun. dalam nak lelap tu pun masih berkira- kira apa nak dibuat esok pagi, tengahari, malam, pagi lusa dll.

maka ramai yang mengeluh kepenatan seterusnya memang sangat stress. kalau anda macam saya, stress selalunya berkaitan dengan ketidakmampuan untuk melihat rumah yang bersih dan teratur (tak dapat sepanjang masa pun takpe, 3-4 jam kemas pun ok dah) dan rasa bersalah bila anak- anak nak perhatian, saya pulak terpeleot tak larat. bila tak larat, anak meragam, kita pun sama meragam. itu belum ayah pun sama meragam. hadoi!

semalam, sahabat baik saya berkata "kalau badan tak letih, takde rasa marah pun bila suami lepak- lepak tengok tv, tapi kalau kita letih, panas je hati" hikhikhik. memang betul! bayangkan la, kita ke hulu ke hilir berkemas, ada pulak cleopatra depan tv. hahahaha! istighfar la banyak2!!

ibu- ibu yang breastfeeding mungkin lagi mencabar. kalau anda seperti saya, selepas anak habis menyusu, perut mesti lapar, tekak kering kehausan. kena cepat- cepat replenish energy dengan makanan & minuman yang berkhasiat, dan yang boleh bertahan untuk bekalan tenaga hingga keesokan hari.

saya mengenali pelbagai vitamin keluaran shaklee semasa saya mengandungkan adam. apabila bersalin, saya terus mengambil vitamin- vitamin shaklee untuk mengembalikan tenaga. saya juga memilih untuk menambah bekalan protein dengan ESP dan calcium dengan Ostematrix (sangat penting untuk penghasilan susu badan yang stabil). nak tau apa bonus yang saya dapat? saya semakin cergas (tetamu melawat saya dalam pantang risau tengok saya cergas, jalan laju- pelik juga risau sbb cergas haha), dan selepas 5 bulan mengamalkan vitamin- vitamin dengan konsisten, kulit muka saya sudah menunjukkan perubahan. kata kunci pengambilan vitamin ialah istiqamah. mesti konsisten jika nak lihat kesan.

jika buget adalah kekangan anda, anda boleh cuba trial pack saja, cukup untuk sebulan. ambil secara konsisten dan lihat kesannya. hubungi saya untuk maklumat, consultation lanjut. harga sangat istimewa dan mampu milik hehe..SMS 016- 344 7727 atau email puteriyusof@gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...